Mechanika pojazdowa

Kluczyk nie przekręca się w stacyjce z czarną plastikową obudową i skórzano-metalowym brelokiem.
Mechanika pojazdowa

Kluczyk nie przekręca się w stacyjce – powody, co zrobić

Nie przekręcający się kluczyk w stacyjce spowodowany może być kilkoma rzeczami. Niektóre z nich można w łatwy sposób naprawić “domowym” sposobem, jednak w poważniejszych przypadkach konieczna może być wizyta w dobrym warsztacie samochodowym lub u ślusarza motoryzacyjnego.

Po przeczytaniu tego artykułu poznasz powody nie przekręcania się kluczyka w stacyjce oraz sprawdzone sposoby na poradzenie sobie z tym problemem. Przedstawimy także koszty związane z poważniejszym przypadkiem konieczności wymiany stacyjki.

Czytaj dalej »
Mechanik trzymający dwa klucze nasadowe z otwartą maską samochodu sprawdzający uszkodzony regulator ciśnienia paliwa i jego objawy
Mechanika pojazdowa

Uszkodzony regulator ciśnienia paliwa – przyczyny i objawy

Regulator ciśnienia paliwa to element w pojeździe, którego jednoznaczna diagnoza jest ciężka. Jest to jeden z tych podzespołów, których objawy mogą świadczyć o szeregu różnych źródeł problemu. Może jednak prowadzić do poważnych i kosztownych usterek, dlatego istotne jest szybkie ich rozpoznanie.

Po przeczytaniu tego artykułu będziesz wiedział przede wszystkim jakie są objawy uszkodzenia regulatora ciśnienia paliwa. Napiszemy także o ogólnych funkcjach tego elementu, gdzie go znaleźć, jak go sprawdzić i wymienić (i powiązane z tym koszty) oraz przyczyny omawianych problemów.

Czytaj dalej »
Otwarta maska samochodu, pod którą znaleźć można czujnik temperatury powietrza dolotowego i objawy uszkodzenia
Mechanika pojazdowa

Czujnik temperatury powietrza dolotowego: objawy uszkodzenia

Czujnik temperatury powietrza dolotowego (IAT), zwany także czujnikiem temperatury powietrza zasysanego to mały podzespół znajdujący się w rurze dolotowej. Nie ulega on awariom zbyt często, a ich zauważenie może być łatwiejsze do zweryfikowania w porównaniu z niektórymi elementami samochodowymi.

Po przeczytaniu tego artykułu dowiesz się jakie są objawy uszkodzenia czujnika temperatury powietrza, ich przyczyny, za co odpowiada i gdzie go znaleźć. Przedstawimy także metody czyszczenia, sprawdzenia i koszty związane z naprawą lub jego wymianą.

Czytaj dalej »
Wymontowany silnik leżący na metalowym stanowisku przygotowany do wymiany uszczelniaczy zaworowych.
Mechanika pojazdowa

Wymiana uszczelniaczy zaworowych – kiedy, gdzie i za ile

Wymiana uszczelniaczy zaworowych wykonywana jest najczęściej kiedy zauważymy ubywanie oleju silnikowego. Jest ona dosyć uciążliwa, gdyż często wymaga demontowania głowicy oraz innych elementów silnika, jak np. pokrywy zaworów i mechanizmu ich sterowania.

Bez obawy! Postaramy się przeprowadzić Cię przez wszystko co musisz wiedzieć na temat wymiany uszczelniaczy zaworowych. Po przeczytaniu tego artykułu będziesz miał pewność, że posiadasz wymaganą wiedzę, aby wybrać między samodzielną naprawą, a powierzeniem jej profesjonalnemu serwisowi samochodowemu.

W artykule tym omówimy funkcje uszczelniaczy zaworowych i gdzie się one znajdują, objawy i przyczyny ich uszkodzenia oraz skutki jazdy ze zużytymi. Na końcu przeanalizujemy szacunkowe koszty wymiany oraz czas trwania tej czynności.

Czytaj dalej »