Kody migowe Webasto FXX
Kody migowe wyświetlane mogą być w sposób stały lub w przypadku niektórych urządzeń (np. tych z obrotowym selektorem) będzie to robione przez miganie wskaźnika. Po 5 krótkich sygnałach, zliczane są długie impulsy migające, których liczba będzie odpowiadać kodowi – np. 2 impulsy dla kodu F02.
Warto także wspomnieć, że będą one niezależne od marki pojazdu. Czy są to kody błędów Webasto Scania, MAN, Iveco, Volvo, czy każdej innej marki to będą one te same – są to kody migowe dla urządzenia Webasto, a nie konkretnego pojazdu.
Omawiane kody błędów przedstawiamy w poniższej tabeli. Pod nią omówimy każdy z nich z proponowanymi działaniami naprawczymi.
Kod błędu | Błąd | Dodatkowe informacje podczas diagnozy |
---|---|---|
F00 | Uszkodzona jednostka sterująca / zablokowanie ogrzewania / wada czujnika temperatury wewnętrznej | 01 Błąd jednostki sterującej81 Błąd sumy kontrolnej EOL11 Nieprawidłowo zakodowana jednostka sterująca lub zainstalowany nieprawidłowy grzejnik (dla innego typu paliwa)91 Neutralna zakodowana lub wyłączona jednostka sterująca92 Polecenie konserwacji nie powiodło się18 Wadliwa magistrala klienta07 Aktywna blokada grzejnika |
F01 | Brak startu / nie powstanie płomienia | 02 Nawet po ponownym uruchomieniu, nie wytworzył się płomień82 Brak startu w teście83 Przekroczono maksymalną prędkość posuwu |
F02 | Przerwanie płomienia | 03 Płomień zgasł podczas działania i nie powrócił po próbie ponownego uruchomienia83 Płomień zgasł podczas cyklu grzewczego więcej niż FAZ razy (EEPROM) |
F03 | Zbyt wysokie lub niskie napięcie | 84 Napięcie było niższe niż 10.5 V lub 21 V przez więcej niż 20 sekund04 Napięcie było wyższe niż 16 V lub 32 V przez dłużej niż 6 sekund |
F04 | Przedwczesne wykrycie płomienia | 05 Czujnik płomienia wykrył płomień przed rozpoczęciem spalania |
F05 | Przerwanie lub zwarcie czujnika płomienia | 1A Obwód czujnika płomienia. Przełączony kabel elementu ma zwarcie do uziemienia9A Obwód czujnika płomienia. Pęknięcie lub zwarcie do plusa (+Ub) |
F06 | Uszkodzenie lub zwarcie czujnika temperatury zewnętrznej | 14 Zwarcie obwodu czujnika temperatury do uziemienia94 Przerwanie lub zwarcie obwodu czujnika temperatury do plusa (+Ub) |
F07 | Przerwanie lub zwarcie pompy dozującej paliwo | 88 Przerwa lub zwarcie do plusa (+Ub)08 Zwarcie do uziemienia |
F08 | Zwarcie / przeciążenie / zablokowanie w silniku napędowym | 89 Przerwanie lub zwarcie do plusa (+Ub)09 Przewód przełączanej jednostki napędowej (spalanie i dmuchawa gorącego powietrza) ma zwarcie do uziemienia lub jednostka napędowa jest przeciążona15 Zadziałała blokada ochrony silnika95 Zadziałał czujnik ciężkiego obracania się silnika |
F09 | Przerwanie lub zwarcie świecy żarowej / czujnika płomienia | 8A Przerwanie lub zwarcie świecy żarowej do plusa (+Ub)19 Przewód przyłączeniowy obwodu żarowego ma zwarcie do uziemienia99 Otwarty obwód świecy żarowej |
F10 | Przegrzanie | 06 Przegrzanie grzałki - czujnik temperatury wydmuchu5B Przegrzanie grzałki - PCB - czujnik temperatury17 Zbyt duży gradient temperatury - czujnik temperatury wydmuchu5C Zbyt duży gradient temperatury - PCB - czujnik temperatury |
F11 | Przerwanie lub zwarcie czujnika przegrzania | AB Przerwanie lub zwarcie obwodu czujnika przegrzania do plusa (+Ub)1B Przewód przyłączeniowy obwodu przegrzania ma zwarcie do uziemienia |
F12 | Zablokowanie przez awarię ogrzewacza | 07 Blokada związana z uszkodzeniem grzejnika została aktywowana |
F13 | Trwała blokada przez awarię ogrzewacza | 87 Trwała blokada związana z uszkodzeniem grzejnika została aktywowana |
F14 | Nieprawidłowa pozycja czujnika przegrzania / uszkodzony czujnik temperatury wydmuchu (patrz. poniżej) | 1B Zwarcie w czujniku temperatury wydmuchuAB Otwarty obwód w czujniku temperatury wydmuchu97 Nieprawidłowe położenie układu przegrzewania (zbyt niski gradient ÜHS) |
F15 | Pęknięcie czujnika temperatury | 9B Przerwa lub zwarcie przewodu wartości nominalnej potencjometru do plusa (+Ub) |
F16 | Przekroczenie temperatury wydechu | 4F Przekroczono górną granicę temperatury wydechu |
F17 | Uszkodzony czujnik temperatury spalin | 1A Zwarcie do uziemienia w czujniku temperatury wydechu9A Otwarty obwód w czujniku temperatury wydechu |
F18 | Uszkodzony generator zadanej liczby impulsów | 9B Otwarty obwód lub zwarcie do plusa (+Ub) w generatorze liczby impulsów |
F19 | Prawdopodobieństwo czujników jest nieprawidłowe | 93 Kontrola wiarygodności nie została zaliczona |
Jakie są zalecane działania, przy zauważeniu tych błędów?
Błąd F00
Błąd F00, czyli błąd jednostki sterującej. Zauważyć go będzie można przez 5 krótkich impulsów, pauzę i ponowne 5 krótkich impulsów. Najprawdopodobniej, konieczna tutaj będzie wymiana jednostki sterującej, czego konieczne jest wykonanie w serwisie ogrzewań postojowych.
W przypadkach niektórych urządzeń (np. Webasto Air Top EVO 40) może on także oznaczać zablokowanie grzejnika (będzie towarzyszył mu kod H07). Wówczas zalecane jest wyłączenie urządzenia i wyciągnięcie bezpiecznika, odczekanie 2 sekund i zainstalowanie go ponownie.
Błąd F01
Błąd F01 oznacza, że po 2 nieudanych próbach, urządzenie nie może się włączyć. Najczęściej jest to spowodowane problemami z paliwem (np. jego niewystarczająca ilością lub zablokowaniem przewodów).
Co należy zrobić w przypadku jego wystąpienia:
- Sprawdź dopływ paliwa
- Sprawdź czujnik temperatury (czy jest czysty)
- Sprawdź mocowanie parownika
Jeśli nie zauważono problemów po wykonaniu ww. kroków to konieczna może być naprawa lub wymiana palnika, która musi być wykonana w serwisie.
Błąd F02
Błąd F02 to przerwanie płomienia. Jest on bardzo podobny w działaniach naprawczych do błędu F01. Należy sprawdzić dopływ paliwa (czy jest go wystarczająco i czy przewód nie jest zablokowany), czy nie wytworzyły się osady na czujniku temperatury i w razie czego go wyczyścić. Konieczna może być także weryfikacja mocowania parownika.
W zależności od urządzenia i napędu pojazdu konieczna może być także wymiana czujnika płomienia (dla pojazdów z napędem benzynowym) lub wymiana czujnika przegrzania lub jednostki sterującej (dla pojazdów z Dieslem).
Błąd F03
Zbyt wysokie lub zbyt niskie napięcie grzejnika. Podstawowym krokiem jego naprawy jest naładowanie baterii. W niektórych przypadkach, wystarczy wyłączyć pojazd na kilka sekund i włączyć go ponownie, jednak jeśli jesteś pewien, że baterie są naładowane to może to być spowodowane kilkoma innymi czynnikami, jak np.:
- Zanieczyszczenie na kablach grzejnika (np. korozja)
- Uszkodzenie bezpiecznika
- Uszkodzony kabel lub wysoka rezystancja w nim
Jeśli zauważono któreś z tych problemów i naładowanie baterii nie pomogło to konieczny będzie kontakt z serwisem.
Błąd F04
Przedwczesne wykrycie płomienia. Konieczna może być wymiana czujnika płomienia, jednak zanim się na to zdecydujemy warto uruchomić grzejnik ponownie .
W niektórych modelach (np. Webasto Air Top 2000ST), jeśli posiadamy pojazd z napędem Diesel to wymagana może być wymiana czujnika przegrzania lub jednostki sterującej.
Błąd F05
Błąd ten występuje tylko w grzejnikach benzynowych (np. Webasto Air Top 2000ST, Webasto Thermo 90ST). Oznacza uszkodzenie czujnika płomienia. Należy wówczas sprawdzić elektryczną sprawność monitora płomienia i w razie czego wymienić wadliwy czujnik.
Na co należy zwrócić uwagę, to żeby licząc impulsy policzyć te dłuższe. Krótszych zawsze będzie 5, dlatego też można stracić sporo czasu, jeśli niepoprawnie zidentyfikujemy problem.
Błąd F06
Błąd czujnika temperatury zewnętrznej. Konieczna może okazać się jego wymiana, jednak warto wcześniej sprawdzić kable i rezystor końcowy.
Błąd F07
Uszkodzenie pompy paliwa. Konieczne jest sprawdzenie kabli elektrycznych dochodzących do pompy i nią samą i w razie potrzeby, dokonać wymiany.
Błąd F08
Zablokowanie lub zwarcie jednostki napędowej (dokładniej to dmuchawy gorącego powietrza i do spalania).
W pierwszej kolejności należy sprawdzić poprawność ich elektrycznego działania. Weryfikujemy magnesy wentylatora i w razie potrzeby wymieniamy dmuchawę.
W przypadku, jeśli wystąpiło zablokowanie, to należy znaleźć jego przyczynę (może to być np. koło wentylatora wlotu powietrza) i ją usunąć.
Błąd F09
Uszkodzenie świecy żarowej lub czujnika płomienia (w Webasto Air Top 3500ST). W takiej sytuacji sprawdzamy elektryczną sprawność tych elementów i w razie potrzeby je wymieniamy.
Błąd F10
Przegrzewanie grzejnika. W ramach naprawy należy sprawdzić drożność przewodów zimnego i gorącego powietrza, pozostawić urządzenie do ostygnięcia, wyłączyć na co najmniej kilka sekund i uruchomić ponownie.
W przypadku, kiedy to nie pomogło, to powodem tego mogą być zbyt duże straty ciśnienia spowodowane rozprowadzaniem gorącego powietrza lub brudny filtr powietrza w grzejniku.
Błąd F11
Uszkodzenie czujnika przegrzania. Występuje tylko w grzejnikach wodnych. Należy sprawdzić jego elektryczną sprawność i w razie potrzeby wymienić.
Błąd F12
Zablokowanie grzejnika przez awarię. Naprawę wykonuje się przez włączenie urządzenia, wyciągnięcie bezpiecznika F1 na co najmniej 10-15 sekund, wyłączenie grzejnika, ponowne zainstalowanie bezpiecznika i włączenie Webasto.
Błąd F13
Stałe zablokowanie grzejnika przez awarię. Kod występujący tylko w niektórych urządzeniach (np. Webasto Air Top 3500ST). Konieczne może być skasowanie błędu przez diagnostykę komputerową.
Błąd F14
Może on oznaczać 2 rzeczy:
- Nieprawidłową pozycją czujnika przegrzania (np. Webasto Air Top 3500ST, Webasto Air Top 2000ST
- Uszkodzony czujnik temperatury wydmuchu (np. Webasto Air Top EVO 40 i 55)
W Webasto Air Top 2000STC może wyświetlać się komunikat o niedoborze gradientu podczas uruchamiania, jednak związane jest to z nieprawidłową pozycją czujnika przegrzania.
W ramach naprawy należy sprawdzić położenie i ewentualnie poprawnie ustawić czujnik przegrzania. Konieczne może być także sprawdzenie układu zasilania paliwem.
Dla czujnika temperatury wydmuchu konieczna może być wymiana.
Błąd F15
Pęknięcie czujnika temperatury. Występuje w takich urządzeniach jak Webasto Air Top 3500ST, Webasto Air Top 2000ST i 2000STC.
W ramach naprawy sprawdzamy sprawność kabli czujnika. Konieczna może być wymiana jednostki sterującej.
Błąd F16
Zbyt wysoka temperatura spalin. Należy sprawdzić przepływ powietrza do układu spalania i wydechowego, ustawienie CO2 i jeśli zauważymy jakiś brud na wymienniku ciepła, to go wyczyścić.
Błąd F17
Czujnik temperatury spalin wydechu jest uszkodzony. Możemy sprawdzić, czy jest on odpowiednio podłączony, jednak w większości przypadków konieczna będzie jego wymiana.
Błąd F18
Uszkodzony generator zadanej liczby impulsów. Sprawdzamy okablowanie i w razie konieczności wymieniamy jednostkę sterującą.
Błąd F19
Sprawdzenie wiarygodności czujnika nie jest poprawne. Sprawdzamy wiarygodność czujnika temperatury spalin i przedmuchu i w razie konieczności, wymiana.
Kody błędów Webasto HXX
Kody błędów o wartościach HXX pokazują się podczas diagnozy tych z symbolem FXX. Dla przykładu, dla F12 może to być kod H07, który związany będzie z aktywowaniem blokady przez awarię ogrzewania.
W tabeli w powyższym punkcie napisaliśmy, dla jakich kodów FXX mogą występować jakie kody HXX (i co oznaczają). Poniżej przedstawiamy listę ich wszystkich (i rekomendowane działania).
Kod | Błąd | Dodatkowe informacje | Rekomendowane działania |
---|---|---|---|
H00 | Brak błędu | Brak błędu | Nie jest wymagane żadne działanie |
H01 | Wadliwa jednostka sterująca | Wadliwa jednostka sterująca, błędne programowanie lub awaria czujnika temperatury płynu chłodzącego | Wymień jednostkę sterującą |
H02 | Brak startu | Po ponownym uruchomieniu, spalanie nadal nie następuje | 1) Sprawdź, czy nie ma usterek w układzie dolotowym powietrza iwydechowym2) Sprawdź, czy nie ma usterek w układzie paliwowym3) Sprawdź pompę paliwa4) Kontrola elektryczna świecy żarowej |
H03 | Awaria płomienia | Płomień zgasł podczas działania i spalania | Patrz. kod H02 |
H04 | Zbyt wysokie napięcie zasilania | Napięcie zasilania przez zbyt długi okres czasu przekraczało maksymalną wartość | Sprawdź napięcie w systemie |
H05 | Płomień został wykryty przed spalaniem | Detektor płomienia wykrył płomień przed rozpoczęciem spalania | Patrz. kod H02 |
H06 | Przegrzanie jednostki grzewczej | Zadziałało zabezpieczenie przed przegrzaniem lub temperatura w wymienniku ciepła przekroczyła limit | 1) Sprawdź, czy nie ma usterek w układzie dolotu powietrza / wydechu, układzie wydechowym2) Sprawdź, czy nie ma usterek w układzie paliwowym |
H07 | Blokada grzejnika | Zablokowanie ogrzewania | 1) Zresetuj blokadę grzejnika i spróbuj ponownie uruchomić urządzenie2) Odczytaj dalsze komunikaty o błędach i postępuj zgodnie z instrukcjami.Reset blokady grzejnika:- Włącz urządzenie- Wyciągnij bezpiecznik F1 na co najmniej 10 s- Wyłącz Webasto- Włóż ponownie bezpiecznik F1- Włącz grzejnik |
H08 | Zwarcie pompy paliwa | Zwarcie pompy paliwa do uziemienia | Kontrola elektryczna układu paliwowego |
H09 | Zwarcie wentylatora powietrza do spalania | Wentylator powietrza do spalania ma zwarcie do uziemienia | Kontrola elektryczna silnika wentylatora powietrza do spalania |
H11 | Nieprawidłowe kodowanie paliwa | Nieprawidłowe parametry lub zły grzejnik (diesel / benzyna) | Wymień jednostkę sterującą |
H12 | Błąd komunikacji W-Bus | Błąd komunikacji W-Bus | 1) Sprawdź, czy nie ma usterki w obszarze komunikacji W-bus / elementu sterującego W-bus / telestartu W-bus2) Wymień jednostkę sterującą |
H14 | Zwarcie czujnika temperatury (wewnętrznej, zewnętrznej) | Zwarcie czujnika temperatury do uziemienia | Kontrola elektryczna zewnętrznego / wewnętrznegoczujnika temperatury |
H15 | Zablokowany wentylator powietrza spalania | Zablokowanie wentylatora powietrza do spalania | 1) Sprawdź, czy w silniku wentylatora nie ma usterki2) Zacinanie się koła wentylatora wlotu powietrza grzewczego3) Zacinanie się koła wentylatora wlotu powietrza do spalania |
H17 | Zabezpieczenie przed przekroczeniem gradientu i przegrzaniem | Wzrost temperatury w wymienniku ciepła przekroczył górną granicę | Sprawdź, czy nie ma usterek w układzie dolotu powietrza / wydechu, układzie wydechowym |
H18 | Błąd komunikacji na magistrali specyficznej dla klienta | Błąd komunikacji na magistrali specyficznej dla klienta | - |
H19 | Zwarcie świecy żarowej / monitora płomienia | Zwarcie świecy żarowej / elektronicznego układu zapłonowego do uziemienia | Kontrola elektryczna świecy żarowej |
H81 | Błąd sumy kontrolnej EOL | Suma kontrola zestawu danych EOL jest nieprawidłowa | Wymień jednostkę sterującą |
H82 | Brak startu podczas testu | Brak startu podczas testu | Patrz. kod H02 |
H83 | Awaria płomienia | Przerwanie płomienia podczas spalania więcej niż FAZ (EEPROM) razy | Patrz. kod H02 |
H84 | Zbyt niskie napięcie zasilania | Napięcie zasilania przez zbyt długi czas było niższe niż wartość progowa | Sprawdź napięcie w systemie |
H88 | Przerwanie pompy paliwa | Przerwa lub zwarcie pompy paliwowej do napięcia zasilania | Kontrola elektryczna układu paliwowego |
H89 | Przerwanie wentylatora powietrza do spalania | Przerwa lub zwarcie wentylatora powietrza spalania do napięcia zasilania | Kontrola elektryczna silnika wentylatora |
H91 | Nieprawidłowe kodowanie jednostki sterującej | Zablokowanie lub neutralne zakodowanie jednostki sterującej | Wymień jednostkę sterującą |
H92 | Błąd odświeżania polecenia | Błąd odświeżania polecenia | Sprawdź, czy nie ma usterki w obszarze komunikacji W-bus / elementu sterującego W-bus / telestartu W-bus |
H94 | Przerwanie czujnika temperatury (wewnętrznej, zewnętrznej) | Przerwanie lub zwarcie czujnika temperatury do napięcia zasilania | 1) Instalacja rezystora końcowego2) Podłączenie czujnika temperatury zewnętrznej3) Jeśli nadal pojawia się H94, zresetuj Multi Control HD4) Sprawdź, czy główna wtyczka jest prawidłowo zainstalowana w ECU |
H97 | Niedobór gradientu podczas uruchamiania | Nieprawidłowa pozycja czujnika przegrzania (zbyt niski gradient temperatury) | 1) Sprawdź położenie czujnika przegrzania2) Sprawdź układ zasilania paliwem |
H99 | Przerwanie świecy żarowej / elektronicznego układu zapłonowego | Przerwanie lub zwarcie świecy żarowej / elektronicznego układu zapłonowego do napięcia zasilania | Kontrola elektryczna świecy żarowej |
H0A | Zwarcie świecy żarowej / czujnika płomienia | W obwodzie świecy żarowej / monitora płomienia występuje zwarcie do uziemienia | Kontrola elektryczna świecy żarowej |
H1A | Zwarcie czujnika płomienia | Zwarcie czujnika płomienia do uziemienia | Kontrola elektryczna monitora płomienia |
H1B | Zwarcie czujnika przegrzania | Zwarcie czujnika przegrzania do uziemienia | Kontrola elektryczna czujnika przegrzania |
H8A | Przerwanie świecy żarowej / elektronicznego układu zapłonowego | Przerwanie lub zwarcie obwodu świecy żarowej / czujnika płomienia do napięcia zasilania | Kontrola elektryczna świecy żarowej |
H9A | Przerwanie czujnika płomienia | Przerwanie lub zwarcie czujnika płomienia do napięcia zasilania | Kontrola elektryczna monitora płomienia |
H9B | Przerwanie potencjometru wartości zadanej | Przerwanie lub zwarcie potencjometru nastawczego do napięcia zasilania | Kontrola elektryczna czujnika punktu nastawy |
HAB | Przerwanie czujnika przegrzania | Przerwanie lub zwarcie czujnika przegrzania do napięcia zasilania | Kontrola elektryczna czujnika przegrzania |
Chińskie Webasto kody błędów EXX
Kod | Błąd | Opis błędu | Rekomendowane działania |
---|---|---|---|
E01 | Zbyt niskie ciśnienie zasilające | Napięcie zasilające przekracza wartość 18 V dla wersji 12 V lub 32 V dla wersji 24 V | Zwiększyć ciśnienie zasilające |
E02 | Zbyt wysokie ciśnienie zasilające | Napięcie zasilające jest mniejsze niż 9 V dla wersji 12 V lub 18 V dla wersji 24 V | Zmniejszyć ciśnienie zasilające |
E03 | Przerwanie lub zwarcie świecy zapłonowej | Przerwanie lub zwarcie świecy zapłonowej do uziemienia | 1) Sprawdź wtyczkę zasilającą2) Sprawdź napięcie zasilające3) Sprawdź sprawność obwodu zasilania świecy zapłonowej |
E04 | Zwarcie pompy paliwa | Zwarcie pompy paliwa do uziemienia | 1) Sprawdź drożność przewodów paliwowych2) Sprawdź napięcie zasilające3) Sprawdź poziom paliwa i stan pompy |
E05 | Zbyt wysoka temperatura grzejnika | Zadziałało zabezpieczenie przed przegrzaniem lub temperatura w wymienniku ciepła przekroczyła limit | 1) Sprawdź czujnik temperatury2) Sprawdź prędkość obrotów wentylatora3) Sprawdź ustawienie częstotliwości pompy |
E06 | Zwarcie silnika | Zwarcie silnika do uziemienia | 1) Sprawdź położenie czujnika magnetycznego2) Sprawdź połączenie wiązki kablowej |
E07 | Błąd podłączenia panelu sterowania | Podczas instalacji, niepoprawnie zainstalowano panel sterowania | 1) Sprawdź przewód podłączenia panelu sterowania2) Sprawdź drożność przewodów paliwowych3) Sprawdź napięcie zasilające |
E08 | Przerwanie płomienia | Płomień zgasł podczas działania i nie powrócił po próbie ponownego uruchomienia (urządzenie się włącza) | Sprawdź, czy w przewodzie nie ma powietrza |
E09 | Przerwanie lub zwarcie czujnika temperatury | Przerwanie lub zwarcie czujnika temperatury do uziemienia | Sprawdź, czy złącze czujnika nie jest poluzowane, odłączone lub nie wystąpiło zwarcie |
E10 | Awaria zapłonu | Nastąpiła awaria zapłonu, a urządzenie się nie włącza | 1) Sprawdź, czy przewód ciepła nie jest zatkany2) Sprawdź przepływ oleju3) Sprawdź, czy pompa oleju nie jest zablokowana4) Sprawdź, czy blokowany jest przepływ spalin |
Pozostałe kody błędów Webasto
Kod | Błąd | Opis błędu | Rekomendowane działania |
---|---|---|---|
Ted | Zbyt niskie napięcie zasilania | Napięcie zasilania przekracza 36 V | Sprawdź instalację elektryczną samochodu |
Te3 | Wadliwe podświetlenie tła wyświetlacza | - | Skontaktuj się z warsztatem serwisowym Webasto |
Te4 | Wadliwy status diody LED | - | Skontaktuj się z warsztatem serwisowym Webasto |
T12 | Błąd komunikacji na W-Bus | - | Sprawdź instalację |
Te7 / Te8 | - | - | Skontaktuj się z warsztatem serwisowym Webasto |
Tea | Wadliwy sygnał zwrotny z grzejnika (ST) | - | Sprawdź instalację |
Tec | Zacinanie się pokrętła sterującego | Pokrętło sterujące naciśnięte dłużej niż 10 sekund | Skontaktuj się z warsztatem serwisowym Webasto |
T46 | Nadmiar prądu / zwarcie na wyjściu przełącznika | Prąd przekracza 500mA | Sprawdź instalację. Upewnij się, że odbiornik na wyjściu przełącznika nie pobiera więcej niż 500 mA |
Te0 | Obniżone napięcie | Napięcie zasilania jest niższe od wartości ustawionej przez technika | Naładuj akumulator i sprawdź instalację elektryczną samochodu |
T84 | Zbyt niskie napięcie robocze | Napięcie zasilania jest niższe niż 8 V | Naładuj akumulator i sprawdź instalację elektryczną samochodu |
Te1 | Temperatura otoczenia jest zbyt niska lub zbyt wysoka | Temperatura otoczenia jest poza zakresem roboczym od -20°C do +70°C | Błąd znika automatycznie, gdy temperatura otoczenia ponownie mieści się w przedziale od -20°C do +70°C. |
Teb | Błąd RTC | - | W przypadku przerwy w zasilaniu trwającej dłużej niż 8 minut: Wprowadź ponownie dzień / godzinę.Jeśli ten błąd pojawi się bez przerwy w zasilaniu:Skontaktuj się z serwisem Webasto |
Tee | - | - | Skontaktuj się z warsztatem serwisowym Webasto |
Wykonaj serwis ogrzewań postojowych Webasto w Transbud Nowa Huta
Jeśli nie chcesz martwić się powyższymi kodami błędów, to umów się na wizytę w Transbud Nowa Huta! Wykonujemy kompleksowy serwis ogrzewań postojowych Webasto, aby zapewnić o ich optymalnej sprawności.
Skontaktuj się z nami i umów wizytę w naszym warsztacie znajdującym się przy ul. Ujastek 11 w Krakowie. Zapraszamy do kontaktu telefonicznego pod numerem 12 681 82 90 lub 693 912 824, mailowo pod adresem tnhserwis@transbud.com.pl lub poprzez wypełnienie formularza kontaktowego dostępnego na stronie Kontakt.