Kody błędów Webasto – co oznaczają

Kody błędów Webasto pomagają lepiej zidentyfikować, gdzie wystąpił problem i dlaczego ogrzewanie postojowe nie działa w odpowiedni sposób. Będą się one różnić w zależności od konkretnego modelu, jednak same kody prawie zawsze oznaczają to samo.W tym artykule przedstawimy, jakie są kody migowe Webasto FXX (np. F01, F12 itp.), HXX (np. H02, H06 itp.) oraz te w tzw. “chińskim” Webasto, które zaczynać się będą od litery “E” (np. E03, E08). Napiszemy także o pozostałych kodach z przedrostkiem “T” (np. T12).
Samochód ciężarowy jadący w zimowym klimacie, którego komfortowe pokonanie gwarantuje nie posiadanie kodów błędów Webasto.
Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

Spis treści

Kody migowe Webasto FXX

Kody migowe wyświetlane mogą być w sposób stały lub w przypadku niektórych urządzeń (np. tych z obrotowym selektorem) będzie to robione przez miganie wskaźnika. Po 5 krótkich sygnałach, zliczane są długie impulsy migające, których liczba będzie odpowiadać kodowi – np. 2 impulsy dla kodu F02.

Warto także wspomnieć, że będą one niezależne od marki pojazdu. Czy są to kody błędów Webasto Scania, MAN, Iveco, Volvo, czy każdej innej marki to będą one te same – są to kody migowe dla urządzenia Webasto, a nie konkretnego pojazdu.

Omawiane kody błędów przedstawiamy w poniższej tabeli. Pod nią omówimy każdy z nich z proponowanymi działaniami naprawczymi.

Kod błęduBłądDodatkowe informacje podczas diagnozy
F00Uszkodzona jednostka sterująca / zablokowanie ogrzewania / wada czujnika temperatury wewnętrznej01 Błąd jednostki sterującej81 Błąd sumy kontrolnej EOL11 Nieprawidłowo zakodowana jednostka sterująca lub zainstalowany nieprawidłowy grzejnik (dla innego typu paliwa)91 Neutralna zakodowana lub wyłączona jednostka sterująca92 Polecenie konserwacji nie powiodło się18 Wadliwa magistrala klienta07 Aktywna blokada grzejnika
F01Brak startu / nie powstanie płomienia02 Nawet po ponownym uruchomieniu, nie wytworzył się płomień82 Brak startu w teście83 Przekroczono maksymalną prędkość posuwu
F02Przerwanie płomienia03 Płomień zgasł podczas działania i nie powrócił po próbie ponownego uruchomienia83 Płomień zgasł podczas cyklu grzewczego więcej niż FAZ razy (EEPROM)
F03Zbyt wysokie lub niskie napięcie84 Napięcie było niższe niż 10.5 V lub 21 V przez więcej niż 20 sekund04 Napięcie było wyższe niż 16 V lub 32 V przez dłużej niż 6 sekund
F04Przedwczesne wykrycie płomienia05 Czujnik płomienia wykrył płomień przed rozpoczęciem spalania
F05Przerwanie lub zwarcie czujnika płomienia1A Obwód czujnika płomienia. Przełączony kabel elementu ma zwarcie do uziemienia9A Obwód czujnika płomienia. Pęknięcie lub zwarcie do plusa (+Ub)
F06Uszkodzenie lub zwarcie czujnika temperatury zewnętrznej14 Zwarcie obwodu czujnika temperatury do uziemienia94 Przerwanie lub zwarcie obwodu czujnika temperatury do plusa (+Ub)
F07Przerwanie lub zwarcie pompy dozującej paliwo88 Przerwa lub zwarcie do plusa (+Ub)08 Zwarcie do uziemienia
F08Zwarcie / przeciążenie / zablokowanie w silniku napędowym89 Przerwanie lub zwarcie do plusa (+Ub)09 Przewód przełączanej jednostki napędowej (spalanie i dmuchawa gorącego powietrza) ma zwarcie do uziemienia lub jednostka napędowa jest przeciążona15 Zadziałała blokada ochrony silnika95 Zadziałał czujnik ciężkiego obracania się silnika
F09Przerwanie lub zwarcie świecy żarowej / czujnika płomienia8A Przerwanie lub zwarcie świecy żarowej do plusa (+Ub)19 Przewód przyłączeniowy obwodu żarowego ma zwarcie do uziemienia99 Otwarty obwód świecy żarowej
F10Przegrzanie06 Przegrzanie grzałki - czujnik temperatury wydmuchu5B Przegrzanie grzałki - PCB - czujnik temperatury17 Zbyt duży gradient temperatury - czujnik temperatury wydmuchu5C Zbyt duży gradient temperatury - PCB - czujnik temperatury
F11Przerwanie lub zwarcie czujnika przegrzaniaAB Przerwanie lub zwarcie obwodu czujnika przegrzania do plusa (+Ub)1B Przewód przyłączeniowy obwodu przegrzania ma zwarcie do uziemienia
F12Zablokowanie przez awarię ogrzewacza07 Blokada związana z uszkodzeniem grzejnika została aktywowana
F13Trwała blokada przez awarię ogrzewacza87 Trwała blokada związana z uszkodzeniem grzejnika została aktywowana
F14Nieprawidłowa pozycja czujnika przegrzania / uszkodzony czujnik temperatury wydmuchu (patrz. poniżej)1B Zwarcie w czujniku temperatury wydmuchuAB Otwarty obwód w czujniku temperatury wydmuchu97 Nieprawidłowe położenie układu przegrzewania (zbyt niski gradient ÜHS)
F15Pęknięcie czujnika temperatury9B Przerwa lub zwarcie przewodu wartości nominalnej potencjometru do plusa (+Ub)
F16Przekroczenie temperatury wydechu4F Przekroczono górną granicę temperatury wydechu
F17Uszkodzony czujnik temperatury spalin1A Zwarcie do uziemienia w czujniku temperatury wydechu9A Otwarty obwód w czujniku temperatury wydechu
F18Uszkodzony generator zadanej liczby impulsów9B Otwarty obwód lub zwarcie do plusa (+Ub) w generatorze liczby impulsów
F19Prawdopodobieństwo czujników jest nieprawidłowe93 Kontrola wiarygodności nie została zaliczona

Jakie są zalecane działania, przy zauważeniu tych błędów?

Błąd F00

Błąd F00, czyli błąd jednostki sterującej. Zauważyć go będzie można przez 5 krótkich impulsów, pauzę i ponowne 5 krótkich impulsów. Najprawdopodobniej, konieczna tutaj będzie wymiana jednostki sterującej, czego konieczne jest wykonanie w serwisie ogrzewań postojowych.

W przypadkach niektórych urządzeń (np. Webasto Air Top EVO 40) może on także oznaczać zablokowanie grzejnika (będzie towarzyszył mu kod H07). Wówczas zalecane jest wyłączenie urządzenia i wyciągnięcie bezpiecznika, odczekanie 2 sekund i zainstalowanie go ponownie.

Błąd F01

Błąd F01 oznacza, że po 2 nieudanych próbach, urządzenie nie może się włączyć. Najczęściej jest to spowodowane problemami z paliwem (np. jego niewystarczająca ilością lub zablokowaniem przewodów).

Co należy zrobić w przypadku jego wystąpienia:

  • Sprawdź dopływ paliwa
  • Sprawdź czujnik temperatury (czy jest czysty)
  • Sprawdź mocowanie parownika

 

Jeśli nie zauważono problemów po wykonaniu ww. kroków to konieczna może być naprawa lub wymiana palnika, która musi być wykonana w serwisie.

Błąd F02

Błąd F02 to przerwanie płomienia. Jest on bardzo podobny w działaniach naprawczych do błędu F01. Należy sprawdzić dopływ paliwa (czy jest go wystarczająco i czy przewód nie jest zablokowany), czy nie wytworzyły się osady na czujniku temperatury i w razie czego go wyczyścić. Konieczna może być także weryfikacja mocowania parownika.

W zależności od urządzenia i napędu pojazdu konieczna może być także wymiana czujnika płomienia (dla pojazdów z napędem benzynowym) lub wymiana czujnika przegrzania lub jednostki sterującej (dla pojazdów z Dieslem).

Błąd F03

Zbyt wysokie lub zbyt niskie napięcie grzejnika. Podstawowym krokiem jego naprawy jest naładowanie baterii. W niektórych przypadkach, wystarczy wyłączyć pojazd na kilka sekund i włączyć go ponownie, jednak jeśli jesteś pewien, że baterie są naładowane to może to być spowodowane kilkoma innymi czynnikami, jak np.:

  1. Zanieczyszczenie na kablach grzejnika (np. korozja)
  2. Uszkodzenie bezpiecznika
  3. Uszkodzony kabel lub wysoka rezystancja w nim

 

Jeśli zauważono któreś z tych problemów i naładowanie baterii nie pomogło to konieczny będzie kontakt z serwisem.

Błąd F04

Przedwczesne wykrycie płomienia. Konieczna może być wymiana czujnika płomienia, jednak zanim się na to zdecydujemy warto uruchomić grzejnik ponownie .

W niektórych modelach (np. Webasto Air Top 2000ST), jeśli posiadamy pojazd z napędem Diesel to wymagana może być wymiana czujnika przegrzania lub jednostki sterującej.

Błąd F05

Błąd ten występuje tylko w grzejnikach benzynowych (np. Webasto Air Top 2000ST, Webasto Thermo 90ST). Oznacza uszkodzenie czujnika płomienia. Należy wówczas sprawdzić elektryczną sprawność monitora płomienia i w razie czego wymienić wadliwy czujnik.

Na co należy zwrócić uwagę, to żeby licząc impulsy policzyć te dłuższe. Krótszych zawsze będzie 5, dlatego też można stracić sporo czasu, jeśli niepoprawnie zidentyfikujemy problem.

Błąd F06

Błąd czujnika temperatury zewnętrznej. Konieczna może okazać się jego wymiana, jednak warto wcześniej sprawdzić kable i rezystor końcowy.

Błąd F07

Uszkodzenie pompy paliwa. Konieczne jest sprawdzenie kabli elektrycznych dochodzących do pompy i nią samą i w razie potrzeby, dokonać wymiany.

Błąd F08

Zablokowanie lub zwarcie jednostki napędowej (dokładniej to dmuchawy gorącego powietrza i do spalania).

W pierwszej kolejności należy sprawdzić poprawność ich elektrycznego działania. Weryfikujemy magnesy wentylatora i w razie potrzeby wymieniamy dmuchawę.

W przypadku, jeśli wystąpiło zablokowanie, to należy znaleźć jego przyczynę (może to być np. koło wentylatora wlotu powietrza) i ją usunąć.

Błąd F09

Uszkodzenie świecy żarowej lub czujnika płomienia (w Webasto Air Top 3500ST). W takiej sytuacji sprawdzamy elektryczną sprawność tych elementów i w razie potrzeby je wymieniamy.

Błąd F10

Przegrzewanie grzejnika. W ramach naprawy należy sprawdzić drożność przewodów zimnego i gorącego powietrza, pozostawić urządzenie do ostygnięcia, wyłączyć na co najmniej kilka sekund i uruchomić ponownie.

W przypadku, kiedy to nie pomogło, to powodem tego mogą być zbyt duże straty ciśnienia spowodowane rozprowadzaniem gorącego powietrza lub brudny filtr powietrza w grzejniku.

Błąd F11

Uszkodzenie czujnika przegrzania. Występuje tylko w grzejnikach wodnych. Należy sprawdzić jego elektryczną sprawność i w razie potrzeby wymienić.

Błąd F12

Zablokowanie grzejnika przez awarię. Naprawę wykonuje się przez włączenie urządzenia, wyciągnięcie bezpiecznika F1 na co najmniej 10-15 sekund, wyłączenie grzejnika, ponowne zainstalowanie bezpiecznika i włączenie Webasto.

Błąd F13

Stałe zablokowanie grzejnika przez awarię. Kod występujący tylko w niektórych urządzeniach (np. Webasto Air Top 3500ST). Konieczne może być skasowanie błędu przez diagnostykę komputerową.

Błąd F14

Może on oznaczać 2 rzeczy:

  • Nieprawidłową pozycją czujnika przegrzania (np. Webasto Air Top 3500ST, Webasto Air Top 2000ST
  • Uszkodzony czujnik temperatury wydmuchu (np. Webasto Air Top EVO 40 i 55)

 

W Webasto Air Top 2000STC może wyświetlać się komunikat o niedoborze gradientu podczas uruchamiania, jednak związane jest to z nieprawidłową pozycją czujnika przegrzania.

W ramach naprawy należy sprawdzić położenie i ewentualnie poprawnie ustawić czujnik przegrzania. Konieczne może być także sprawdzenie układu zasilania paliwem.

Dla czujnika temperatury wydmuchu konieczna może być wymiana.

Błąd F15

Pęknięcie czujnika temperatury. Występuje w takich urządzeniach jak Webasto Air Top 3500ST, Webasto Air Top 2000ST i 2000STC.

W ramach naprawy sprawdzamy sprawność kabli czujnika. Konieczna może być wymiana jednostki sterującej.

Błąd F16

Zbyt wysoka temperatura spalin. Należy sprawdzić przepływ powietrza do układu spalania i wydechowego, ustawienie CO2 i jeśli zauważymy jakiś brud na wymienniku ciepła, to go wyczyścić.

Błąd F17

Czujnik temperatury spalin wydechu jest uszkodzony. Możemy sprawdzić, czy jest on odpowiednio podłączony, jednak w większości przypadków konieczna będzie jego wymiana.

Błąd F18

Uszkodzony generator zadanej liczby impulsów. Sprawdzamy okablowanie i w razie konieczności wymieniamy jednostkę sterującą.

Błąd F19

Sprawdzenie wiarygodności czujnika nie jest poprawne. Sprawdzamy wiarygodność czujnika temperatury spalin i przedmuchu i w razie konieczności, wymiana.

Kody błędów Webasto HXX

Kody błędów o wartościach HXX pokazują się podczas diagnozy tych z symbolem FXX. Dla przykładu, dla F12 może to być kod H07, który związany będzie z aktywowaniem blokady przez awarię ogrzewania.

W tabeli w powyższym punkcie napisaliśmy, dla jakich kodów FXX mogą występować jakie kody HXX (i co oznaczają). Poniżej przedstawiamy listę ich wszystkich (i rekomendowane działania).

KodBłądDodatkowe informacjeRekomendowane działania
H00Brak błęduBrak błęduNie jest wymagane żadne działanie
H01Wadliwa jednostka sterującaWadliwa jednostka sterująca, błędne programowanie lub awaria czujnika temperatury płynu chłodzącegoWymień jednostkę sterującą
H02Brak startuPo ponownym uruchomieniu, spalanie nadal nie następuje1) Sprawdź, czy nie ma usterek w układzie dolotowym powietrza iwydechowym2) Sprawdź, czy nie ma usterek w układzie paliwowym3) Sprawdź pompę paliwa4) Kontrola elektryczna świecy żarowej
H03Awaria płomieniaPłomień zgasł podczas działania i spalaniaPatrz. kod H02
H04Zbyt wysokie napięcie zasilaniaNapięcie zasilania przez zbyt długi okres czasu przekraczało maksymalną wartośćSprawdź napięcie w systemie
H05Płomień został wykryty przed spalaniemDetektor płomienia wykrył płomień przed rozpoczęciem spalaniaPatrz. kod H02
H06Przegrzanie jednostki grzewczejZadziałało zabezpieczenie przed przegrzaniem lub temperatura w wymienniku ciepła przekroczyła limit1) Sprawdź, czy nie ma usterek w układzie dolotu powietrza / wydechu, układzie wydechowym2) Sprawdź, czy nie ma usterek w układzie paliwowym
H07Blokada grzejnikaZablokowanie ogrzewania1) Zresetuj blokadę grzejnika i spróbuj ponownie uruchomić urządzenie2) Odczytaj dalsze komunikaty o błędach i postępuj zgodnie z instrukcjami.Reset blokady grzejnika:- Włącz urządzenie- Wyciągnij bezpiecznik F1 na co najmniej 10 s- Wyłącz Webasto- Włóż ponownie bezpiecznik F1- Włącz grzejnik
H08Zwarcie pompy paliwaZwarcie pompy paliwa do uziemieniaKontrola elektryczna układu paliwowego
H09Zwarcie wentylatora powietrza do spalaniaWentylator powietrza do spalania ma zwarcie do uziemieniaKontrola elektryczna silnika wentylatora powietrza do spalania
H11Nieprawidłowe kodowanie paliwaNieprawidłowe parametry lub zły grzejnik (diesel / benzyna)Wymień jednostkę sterującą
H12Błąd komunikacji W-BusBłąd komunikacji W-Bus1) Sprawdź, czy nie ma usterki w obszarze komunikacji W-bus / elementu sterującego W-bus / telestartu W-bus2) Wymień jednostkę sterującą
H14Zwarcie czujnika temperatury (wewnętrznej, zewnętrznej)Zwarcie czujnika temperatury do uziemieniaKontrola elektryczna zewnętrznego / wewnętrznegoczujnika temperatury
H15Zablokowany wentylator powietrza spalaniaZablokowanie wentylatora powietrza do spalania1) Sprawdź, czy w silniku wentylatora nie ma usterki2) Zacinanie się koła wentylatora wlotu powietrza grzewczego3) Zacinanie się koła wentylatora wlotu powietrza do spalania
H17Zabezpieczenie przed przekroczeniem gradientu i przegrzaniemWzrost temperatury w wymienniku ciepła przekroczył górną granicęSprawdź, czy nie ma usterek w układzie dolotu powietrza / wydechu, układzie wydechowym
H18Błąd komunikacji na magistrali specyficznej dla klientaBłąd komunikacji na magistrali specyficznej dla klienta-
H19Zwarcie świecy żarowej / monitora płomieniaZwarcie świecy żarowej / elektronicznego układu zapłonowego do uziemieniaKontrola elektryczna świecy żarowej
H81Błąd sumy kontrolnej EOLSuma kontrola zestawu danych EOL jest nieprawidłowaWymień jednostkę sterującą
H82Brak startu podczas testuBrak startu podczas testuPatrz. kod H02
H83Awaria płomieniaPrzerwanie płomienia podczas spalania więcej niż FAZ (EEPROM) razyPatrz. kod H02
H84Zbyt niskie napięcie zasilaniaNapięcie zasilania przez zbyt długi czas było niższe niż wartość progowaSprawdź napięcie w systemie
H88Przerwanie pompy paliwaPrzerwa lub zwarcie pompy paliwowej do napięcia zasilaniaKontrola elektryczna układu paliwowego
H89Przerwanie wentylatora powietrza do spalaniaPrzerwa lub zwarcie wentylatora powietrza spalania do napięcia zasilaniaKontrola elektryczna silnika wentylatora
H91Nieprawidłowe kodowanie jednostki sterującejZablokowanie lub neutralne zakodowanie jednostki sterującejWymień jednostkę sterującą
H92Błąd odświeżania poleceniaBłąd odświeżania poleceniaSprawdź, czy nie ma usterki w obszarze komunikacji W-bus / elementu sterującego W-bus / telestartu W-bus
H94Przerwanie czujnika temperatury (wewnętrznej, zewnętrznej)Przerwanie lub zwarcie czujnika temperatury do napięcia zasilania1) Instalacja rezystora końcowego2) Podłączenie czujnika temperatury zewnętrznej3) Jeśli nadal pojawia się H94, zresetuj Multi Control HD4) Sprawdź, czy główna wtyczka jest prawidłowo zainstalowana w ECU
H97Niedobór gradientu podczas uruchamianiaNieprawidłowa pozycja czujnika przegrzania (zbyt niski gradient temperatury)1) Sprawdź położenie czujnika przegrzania2) Sprawdź układ zasilania paliwem
H99Przerwanie świecy żarowej / elektronicznego układu zapłonowegoPrzerwanie lub zwarcie świecy żarowej / elektronicznego układu zapłonowego do napięcia zasilaniaKontrola elektryczna świecy żarowej
H0AZwarcie świecy żarowej / czujnika płomieniaW obwodzie świecy żarowej / monitora płomienia występuje zwarcie do uziemieniaKontrola elektryczna świecy żarowej
H1AZwarcie czujnika płomieniaZwarcie czujnika płomienia do uziemieniaKontrola elektryczna monitora płomienia
H1BZwarcie czujnika przegrzaniaZwarcie czujnika przegrzania do uziemieniaKontrola elektryczna czujnika przegrzania
H8APrzerwanie świecy żarowej / elektronicznego układu zapłonowegoPrzerwanie lub zwarcie obwodu świecy żarowej / czujnika płomienia do napięcia zasilaniaKontrola elektryczna świecy żarowej
H9APrzerwanie czujnika płomieniaPrzerwanie lub zwarcie czujnika płomienia do napięcia zasilaniaKontrola elektryczna monitora płomienia
H9BPrzerwanie potencjometru wartości zadanejPrzerwanie lub zwarcie potencjometru nastawczego do napięcia zasilaniaKontrola elektryczna czujnika punktu nastawy
HABPrzerwanie czujnika przegrzaniaPrzerwanie lub zwarcie czujnika przegrzania do napięcia zasilaniaKontrola elektryczna czujnika przegrzania

Chińskie Webasto kody błędów EXX

KodBłądOpis błęduRekomendowane działania
E01Zbyt niskie ciśnienie zasilająceNapięcie zasilające przekracza wartość 18 V dla wersji 12 V lub 32 V dla wersji 24 VZwiększyć ciśnienie zasilające
E02Zbyt wysokie ciśnienie zasilająceNapięcie zasilające jest mniejsze niż 9 V dla wersji 12 V lub 18 V dla wersji 24 VZmniejszyć ciśnienie zasilające
E03Przerwanie lub zwarcie świecy zapłonowejPrzerwanie lub zwarcie świecy zapłonowej do uziemienia1) Sprawdź wtyczkę zasilającą2) Sprawdź napięcie zasilające3) Sprawdź sprawność obwodu zasilania świecy zapłonowej
E04Zwarcie pompy paliwaZwarcie pompy paliwa do uziemienia1) Sprawdź drożność przewodów paliwowych2) Sprawdź napięcie zasilające3) Sprawdź poziom paliwa i stan pompy
E05Zbyt wysoka temperatura grzejnikaZadziałało zabezpieczenie przed przegrzaniem lub temperatura w wymienniku ciepła przekroczyła limit1) Sprawdź czujnik temperatury2) Sprawdź prędkość obrotów wentylatora3) Sprawdź ustawienie częstotliwości pompy
E06Zwarcie silnikaZwarcie silnika do uziemienia1) Sprawdź położenie czujnika magnetycznego2) Sprawdź połączenie wiązki kablowej
E07Błąd podłączenia panelu sterowaniaPodczas instalacji, niepoprawnie zainstalowano panel sterowania1) Sprawdź przewód podłączenia panelu sterowania2) Sprawdź drożność przewodów paliwowych3) Sprawdź napięcie zasilające
E08Przerwanie płomieniaPłomień zgasł podczas działania i nie powrócił po próbie ponownego uruchomienia (urządzenie się włącza)Sprawdź, czy w przewodzie nie ma powietrza
E09Przerwanie lub zwarcie czujnika temperaturyPrzerwanie lub zwarcie czujnika temperatury do uziemieniaSprawdź, czy złącze czujnika nie jest poluzowane, odłączone lub nie wystąpiło zwarcie
E10Awaria zapłonuNastąpiła awaria zapłonu, a urządzenie się nie włącza1) Sprawdź, czy przewód ciepła nie jest zatkany2) Sprawdź przepływ oleju3) Sprawdź, czy pompa oleju nie jest zablokowana4) Sprawdź, czy blokowany jest przepływ spalin

Pozostałe kody błędów Webasto

KodBłądOpis błęduRekomendowane działania
TedZbyt niskie napięcie zasilaniaNapięcie zasilania przekracza 36 VSprawdź instalację elektryczną samochodu
Te3Wadliwe podświetlenie tła wyświetlacza-Skontaktuj się z warsztatem serwisowym Webasto
Te4Wadliwy status diody LED-Skontaktuj się z warsztatem serwisowym Webasto
T12Błąd komunikacji na W-Bus-Sprawdź instalację
Te7 / Te8--Skontaktuj się z warsztatem serwisowym Webasto
TeaWadliwy sygnał zwrotny z grzejnika (ST)-Sprawdź instalację
TecZacinanie się pokrętła sterującegoPokrętło sterujące naciśnięte dłużej niż 10 sekundSkontaktuj się z warsztatem serwisowym Webasto
T46Nadmiar prądu / zwarcie na wyjściu przełącznikaPrąd przekracza 500mASprawdź instalację. Upewnij się, że odbiornik na wyjściu przełącznika nie pobiera więcej niż 500 mA
Te0Obniżone napięcieNapięcie zasilania jest niższe od wartości ustawionej przez technikaNaładuj akumulator i sprawdź instalację elektryczną samochodu
T84Zbyt niskie napięcie roboczeNapięcie zasilania jest niższe niż 8 VNaładuj akumulator i sprawdź instalację elektryczną samochodu
Te1Temperatura otoczenia jest zbyt niska lub zbyt wysokaTemperatura otoczenia jest poza zakresem roboczym od -20°C do +70°CBłąd znika automatycznie, gdy temperatura otoczenia ponownie mieści się w przedziale od -20°C do +70°C.
TebBłąd RTC-W przypadku przerwy w zasilaniu trwającej dłużej niż 8 minut: Wprowadź ponownie dzień / godzinę.Jeśli ten błąd pojawi się bez przerwy w zasilaniu:Skontaktuj się z serwisem Webasto
Tee--Skontaktuj się z warsztatem serwisowym Webasto

Wykonaj serwis ogrzewań postojowych Webasto w Transbud Nowa Huta

Jeśli nie chcesz martwić się powyższymi kodami błędów, to umów się na wizytę w Transbud Nowa Huta! Wykonujemy kompleksowy serwis ogrzewań postojowych Webasto, aby zapewnić o ich optymalnej sprawności.

Skontaktuj się z nami i umów wizytę w naszym warsztacie znajdującym się przy ul. Ujastek 11 w Krakowie. Zapraszamy do kontaktu telefonicznego pod numerem 12 681 82 90 lub 693 912 824, mailowo pod adresem tnhserwis@transbud.com.pl lub poprzez wypełnienie formularza kontaktowego dostępnego na stronie Kontakt.

Przeczytaj także: