Badanie techniczne samochodu zabytkowego

Badanie techniczne samochodu zabytkowego to badanie, które wykonać musi każdy, kto stara się o rejestrację swojego pojazdu jako zabytku. Podczas przeglądu sprawdza się jego zgodność z warunkami technicznymi przed pierwszym zarejestrowaniem. Zapraszamy do okręgowej stacji kontroli pojazdów Transbud Nowa Huta, gdzie wykonasz badanie techniczne pojazdu zabytkowego.
Certyfikowane badanie techniczne samochodu zabytkowego przeprowadzane przez OSKP.

Certyfikowane badanie techniczne samochodu zabytkowego w okręgowej stacji kontroli pojazdów

Na naszej okręgowej stacji kontroli pojazdów świadczymy profesjonalne badanie techniczne samochodu zabytkowego. Sprawdzamy każdy szczegół, aby upewnić się o zgodności z wymogami prawnymi oraz udzielamy wskazówek serwisowych. Odwiedź naszą stację diagnostyczną i dokonaj przeglądu swojego pojazdu zabytkowego, zapewniając o jego bezpieczeństwie i odpowiednim funkcjonowaniu jego elementów.

Dlaczego powinieneś nam zaufać?

Okręgowa stacja kontroli pojazdów Transbud Nowa Huta to rzetelna stacja, która powstała w 1993 roku. Od tego czasu świadczymy usługi diagnostyczne, także badanie techniczne samochodu zabytkowego, na najwyższym poziomie, aby zapewnić o bezpieczeństwie naszych klientów i wszystkich uczestników ruchu drogowego. Wyróżnia nas:

  • Podejście oparte na klienta – W naszych usługach najważniejszy jest klient, a dokładniej jego bezpieczeństwo i zadowolenie. W tym celu wykonujemy precyzyjny przegląd pojazdu zabytkowego. Jednocześnie, po wykryciu jakiejś usterki, informujemy o niej, nawet jeśli nie ma ona wpływu na negatywny wynik badania.
  • Długoletnie doświadczenie – Nasi diagności posiadają ponad 20 lat doświadczenia w zakresie badań pojazdów. Gwarantuje to, że nie tylko przeprowadzą przegląd, ale także bez problemu udzielą rady związanej z serwisem pojazdu.
  • Kompleksowy zakres badań – Jako okręgowa stacja kontroli pojazdów, oferujemy pełny zakres badań technicznych. Od standardowego przeglądu, aż po specjalistyczne badania dodatkowe.
  • Certyfikowane maszyny i urządzenia – Aby zapewnić o jakości świadczonych przez nas usług, wykorzystujemy certyfikowany sprzęt diagnostyczny.
  • Centrum motoryzacyjne – Jeśli szukasz miejsca, gdzie przy okazji badania technicznego, wykonasz także inne czynności serwisowe, to świetnie trafiłeś. Należymy do największego centrum motoryzacyjnego w południowej Polsce – Transbud Nowa Huta, gdzie dokonasz wszystkich czynności związanych ze swoim pojazdem.

 

Zapraszamy na badanie techniczne samochodu zabytkowego do naszej stacji diagnostycznej!

Recepcja

tel. 12 681 82 61


fax +48 12 68 18 160


tel. kom. 519 334 068

Godziny otwarcia

Poniedziałek07:00–21:00
Wtorek07:00–21:00
Środa07:00–21:00
Czwartek07:00–21:00
Piątek07:00–21:00
Sobota08:00–14:00
NiedzielaZamknięte

Przeprowadzamy badania Techniczne

Kompleksowe, okresowe badanie techniczne samochodu zabytkowego.
Przeprowadzamy badania techniczne:
Na naszej okręgowej stacji kontroli pojazdów przeprowadzamy badanie techniczne samochodu zabytkowego i wszystkich innych pojazdów przed pierwszą rejestracją.Oferujemy dodatkowe usługi:
  • badania ekologiczne dla pojazdów MAN
  • ocena stanu technicznego pojazdu łącznie z kontrolą grubości powłok lakierniczych
  • badanie techniczne pojazdów klasy "S"

Przeprowadzamy także badania dodatkowe:
  • pojazdów skierowanych przez policję lub starostę
  • pojazdów po wypadku lub kolizji drogowej
  • pojazdów uprzywilejowanych,
  • pojazdów specjalizowanych np. Taxi, Nauka Jazdy,
  • pojazdów przystosowanych do przewozu materiałów niebezpiecznych
  • pojazdów przystosowanych do ciągnięcia przyczep
  • pojazdów z instalacją gazową
  • pojazdów po zmianach konstrukcyjnych
Pełny zakres przeglądu technicznego samochodu zabytkowego.

Czym jest pojazd zabytkowy?

Pojazd zabytkowy to pojazd, który został wpisany do rejestru zabytków lub wojewódzkiej ewidencji zabytków. Aby pojazd kwalifikował się do otrzymania tego statusu musi spełnić kilka warunków:

  • Mieć co najmniej 30 lat
  • Model tego pojazdu nie może być produkowany od co najmniej 15 lat
  • Nie posiadać istotnych zmian konstrukcyjnych
 

Na drodze dosyć łatwo taki pojazd rozpoznać, ponieważ posiada on żółte tablice rejestracyjne, które wyróżniają się na tle innych. Oprócz efektu wizualnego, pojazd zabytkowy ma także inne przepisy jeśli chodzi o OC. Możliwe jest tutaj wykupienie OC krótkoterminowego, które obowiązkowym się staje tylko jeśli pojazd jest w użytku. Umowa taka nie musi być zawierana na pełny rok, tak jak ma to miejsce normalnie, ale nie może być krótsza niż 30 dni.

Przed zakwalifikowaniem pojazdu jako zabytkowego, konieczne jest badanie techniczne samochodu zabytkowego, które jest jednym z wymogów.

Procedura rejestracji pojazdu jako zabytkowego

Procedura rejestracji pojazdu do rejestru zabytków to dosyć kosztowny proces, w którego skład wchodzi kilka etapów.

Pierwszy etap to uzyskanie opinii rzeczoznawcy ds. techniki samochodowej, który stwierdzi czy spełnia on warunki prawne i prezentuje odpowiednią wartość historyczną, aby stać się zabytkiem ruchomym.

Drugim etapem jest wpisanie go do ewidencji zabytków i przeprowadzenie badania technicznego w celu sprawdzenia jego zgodności z warunkami technicznymi.

Tylko po pomyślnym przejściu badania technicznego samochodu zabytkowego, może on zostać zakwalifikowany do tej kategorii.

Diagnosta badający układ hamulcowy w ramach badania technicznego pojazdu zabytkowego.

Cena badania technicznego samochodu zabytkowego

Koszt badania technicznego samochodu zabytkowego będzie się różnić w zależności od jego typu. W przeciwieństwie do badań okresowych, ceny nie są tutaj ustalone przez Ministerstwo Infrastruktury, a ustalane przez stację kontroli. Poniżej przedstawiamy pełny koszt przeprowadzenia przeglądu pojazdu zabytkowego:

  • Zabytkowy motorower, motocykl - 184,50 zł brutto
  • Przyczepa ciężarowa i specjalna - 147,50 zł brutto
  • Samochód osobowy i trójkołowy - 307,50 zł brutto
  • Samochód ciężarowy i specjalny - 430,50 zł brutto
  • Autobus - 676,50 zł brutto
  • Ciągnik siodłowy i balastowy - 547,00 zł brutto
 

Dla osób chcących zarejestrować samochód zabytkowy, nie jest to niestety jedyny koszt, gdyż muszą się także liczyć z opłaceniem rzeczoznawcy, tzw. “białej kartki” itd.

Częstotliwość wykonywania badania technicznego samochodu zabytkowego

Pojazdy zabytkowe to specjalny rodzaj pojazdów, które obowiązują inne zasady jeśli chodzi o ich przeglądy okresowe. Mianowicie, są one z niego zwolnione. Konieczne jest przeprowadzenie jedynie jednorazowego badania technicznego samochodu zabytkowego przed pierwszą rejestracją i na jego podstawie będzie on funkcjonował. Jego konkretny zakres można znaleźć w protokole oceny stanu technicznego.

Może być także konieczność przeprowadzenia dodatkowych badań, na skierowanie odpowiedniego oddziału lub starosty, jednak ich zakres będzie się różnił w konkretnych przypadkach.

Wyjątkiem od tej reguły są pojazdy zabytkowe, które świadczą dochód w ramach ruchu transportowego. Ich przeglądu należy dokonywać co roku, tak jak to jest w przypadku standardowych samochodów osobowych o wieku większym niż 5 lat.

Istotne jest także to, że jedynie okręgowe stacje kontroli pojazdów mogą wykonać badanie techniczne samochodu zabytkowego i innych tego typu pojazdów, niezależnie od tego ile to ważą. Podstawowe, nie są do tego uprawnione.

Jedna z nadłużej działających okręgowa stacja kontroli pojazdów.

Odwiedź naszą stację diagnostyczną i wykonaj badanie techniczne samochodu zabytkowego

Zapraszamy na naszą okręgową stację kontroli pojazdów w celu dokonania badania technicznego samochodu zabytkowego. Nasi pomocni eksperci, wyposażeni w certyfikowany sprzęt diagnostyczny, sprawdzą zgodność pojazdu z wymogami technicznymi, aby zapewnić Cię o jego bezpiecznym użytkowaniu. Zaufaj nam w przeglądzie Twojego pojazdu zabytkowego i doświadcz profesjonalnej diagnozy i pomocy motoryzacyjnej.

Co o naszej okręgowej stacji kontroli pojazdów mówią nasi klienci?

Na przestrzeni naszej działalności sprawdziliśmy poprawność funkcjonowania tysięcy pojazdów. Poniżej znaleźć można kilka opinii jakie uzyskał nasz profil Google Okręgowej Stacji Kontroli Pojazdów poprzez jakość wykonywanych przez nas usług.

Na podstawie: 313 opinii

Poświęć chwilę i podziel się swoimi przemyśleniami na temat naszej stacji. Twoja opinia pomoże nam ulepszyć naszą działalność i zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę.

Wystaw nam opinię

Dziękujemy za poświęcony czas!

Najczęściej zadawane pytania

Jakie są korzyści z rejestracji pojazdu jako zabytek?

Podstawową korzyścią z rejestracji pojazdu jako zabytek jest brak konieczności wykonywania badań okresowych – wykonuje się wówczas jednorazowe badanie techniczne samochodu zabytkowego przed rejestracją (z wyjątkiem tych pojazdów, które świadczą dochód z transportu). Dodatkowo, mają one możliwość wykupu OC krótkoterminowego kiedy wchodzą w ruch drogowy. Są one także wyłączone ze strefy czystego transportu. Można jeszcze wspomnieć o charakterystycznych żółtych tablicach, chociaż charakteryzacja ich jako korzyści to kwestia gustu.

Nie, do wykonywania badań technicznych samochodów zabytkowych uprawnione są tylko okręgowe stacje kontrole pojazdów. Podstawowe nie mają takiej możliwości, dlatego też istotne jest upewnienie się, czy w danym miejscu wykonamy określone badanie.

Tak, wynika z tego kilka obowiązków. Pierwszym z nich jest konieczność przeprowadzania napraw istotnych części (silnika, skrzyni biegów i mostu napędowego) za zgodą WKZ. Drugim z nich jest obowiązek utrzymywania pojazdu w odpowiednim stanie, gdyż w przeciwnym wypadku grozi kara. Jeśli zmienia się właściciel, należy o tym powiadomić Konserwatora Zabytków. W zależności, czy korzystasz z OC krótkoterminowego, to wraz z jego wygaśnięciem konieczne jest jego przedłużenie, gdyż nie dzieje się to automatycznie.

Dokumenty wymagane na pierwszym przeglądzie rejestracyjnym pojazdu zabytkowego to dowód rejestracyjny, wypełniony wniosek o jego przeprowadzenie, zdjęcie pojazdu z każdej strony oraz wpis do rejestrów zabytków.

Jeśli nie będziemy z niego korzystać lub robić to bardzo rzadko to wówczas tak, będzie się to opłacać, gdyż nie będziemy musieli wykonywać przeglądów okresowych, ani kupować długoterminowego OC. Jeśli pojazd byłby jednak często wykorzystywany to się to opłacać nie będzie.