Kody błędów tachografu cyfrowego VDO – znaczenie, przyczyny

Pojawienie się kodu błędu w tachografie może wywołać zaniepokojenie u kierowcy lub menadżera floty. Nie wszystkie z nich są jednak poważne, niektóre to drobne nieścisłości, które wystarczy tylko potwierdzić. Jak je jednak rozpoznać?W tym artykule przedstawimy wszystkie kody błędów w tachografie cyfrowym VDO, co oznaczają, ich przyczyny i sugerowane działania naprawcze. Na końcu omówiliśmy także pojęcia, które mogą budzić wątpliwości.
Kierowca ciężarówki, którego przepisowa jazda jest zagwarantowana przez poznanie kodów błędów tachografu i działań z nimi związanymi.
Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

Spis treści

Wszystkie kody błędów w tachografie cyfrowym VDO

W poniższej tabeli przedstawiliśmy wszystkie kody błędów, jakie mogą występować w tachografie cyfrowym na przykładzie marki VDO.

Kod błęduKomunikat błęduOpis błędu i przyczynaSugerowane działanie
1Błąd wewnętrznyPoważny błąd wewnętrzny lub błąd połączenia między urządzeniem testowym podczas kalibracjiJeśli błąd się powtarza, pomimo jego potwierdzenia,  konieczna będzie wymiana tachografu.
2Błąd wewnętrznyPoważny błąd wewnętrzny lub błąd połączenia między urządzeniem testowym podczas kalibracjiJeśli błąd się powtarza, pomimo jego potwierdzenia,  konieczna będzie wymiana tachografu.
3Błąd wewnętrznyPoważny błąd wewnętrzny lub błąd połączenia między urządzeniem testowym podczas kalibracjiJeśli błąd się powtarza, pomimo jego potwierdzenia,  konieczna będzie wymiana tachografu.
4Błąd wewnętrznyPoważny, ogólny błąd z urządzeniemWymiana tachografu.
5Błąd wewnętrznyBłąd komunikacji między urządzeniem a urządzeniem testowymJeśli błąd się powtarza, pomimo jego potwierdzenia,  konieczna będzie wymiana tachografu.
6Błąd czasowyZegar w tachografie jest źle ustawiony. Okresowa kontrola w urządzeniu stwierdziła, że czas jest nieprawdopodobny.Sprawdź czas w urządzeniu, w razie potrzeby ustaw go przy pomocy urządzenia testowego. Sprawdź działanie zegara. Jeśli błąd nie ustępuje to wymień tachograf.
7Błąd wyświetlaczaWyświetlacz nie działa poprawnie lub wcale. Przerwano przesyłanie danych do kontrolera wyświetlacza.Jeśli błąd się powtarza, pomimo jego potwierdzenia,  konieczna będzie wymiana tachografu.
8Błąd wewnętrznyBłąd klawiatury, jeden lub większa ilość przycisków się zacięły lub były wciśnięte przez dłużej niż 6 minut.Sprawdź zablokowanie przycisków i w razie potrzeby je zwolnij.
9Błąd kalibracjiBłąd pamięci kalibracji. Okresowa kontrola wykryła błąd sumy kontrolnej parametrów kalibracji.Jeśli błąd się powtarza, pomimo jego potwierdzenia,  konieczna będzie wymiana tachografu.
10Błąd wewnętrznyPrzewód między tachografem, a jednostką sterującą jest uszkodzony.Uszkodzenie jednostki sterującej podłączonej do wyjścia B7.Uszkodzenie wyjścia B7.Sprawdź jednostkę sterującą, przewód i wyjście B7. Można także wyłączyć monitorowanie kabla przez jednostkę sterującą (jest opcjonalne).
11Błąd drukarkiNiepoprawne napięcie lub temperatura drukarki lub uszkodzenie czujnika temperatury.Zrestartuj urządzenie lub odczekaj aż głowica drukarki ostygnie.
12Awaria transmisjiBłąd połączenia podczas próby pobrania danych karty lub pamięci.Powtórz proces pobierania.Sprawdź poprawność podłączenia między tachografem, a urządzeniem pobierającym.Sprawdź interfejs pobierania tachografu.Sprawdź urządzenie drukujące.Wymień uszkodzone elementy.
13Błąd wewnętrznyKomunikat kontrolera CAN, np. błąd abonenta, potwierdzenia. Przyczyną jest instalacja elektryczna.Sprawdź działanie tachografu.Sprawdź zasilanie (Terminal 30, 15 i 31) CAN.Sprawdź uziemienie PIN A5 / A6.Sprawdź, czy synchronizacja CAN na Terminalu 15 jest włączona.Sprawdź działanie magistrali pojazdu.
14Błąd wewnętrznyKomunikat o stanie kontrolera CAN. Magistrala wyłączona. Przyczyną może być błąd w medium magistrali, warstwie fizycznej lub protokole.Sprawdź działanie tachografu.Sprawdź zasilanie (Terminal 30, 15 i 31) CAN.Sprawdź uziemienie PIN A5 / A6.Sprawdź, czy synchronizacja CAN na Terminalu 15 jest włączona.Sprawdź działanie magistrali pojazdu.Sprawdź okablowanie i rozmieszczenie wtyczek.Sprawdź obecność rezystora obciążeniowego.Sprawdź szybkość transmisji na magistrali CAN.Sprawdź strukturę bitową.
15Błąd wewnętrznyBłąd w połączeniu z zewnętrznym wyświetlaczem. Przyczyną jest zestaw wskaźników lub elektroniczny prędkościomierz.Sprawdź konfigurację i działanie tachografu.Sprawdź kabel między urządzeniem, a wyświetlaczem.Sprawdź, czy wyświetlacz i tachograf działają prawidłowo.Sprawdź kalibrację.Wymień wadliwe części.
16Awaria nadajnikaCzujnik ruchu KITAS 2171 zgłasza błąd po teście.Sprawdź poprawność działania KITAS 2171 i w razie potrzeby go wymień.
17Przerwanie zabezpieczeniaBłąd czujnika wewnętrznego; czujnik ruchu zgłasza błąd integralności danych.Sprawdź poprawność działania KITAS 2171 i w razie potrzeby go wymień.
18Przerwanie zabezpieczeniaBłąd czujnika wewnętrznego; czujnik ruchu zgłasza błąd integralności danych.Sprawdź poprawność działania KITAS 2171, sparuj go z tachografem za pomocą testera i w razie potrzeby wymień.
19Brak zasilaniaZasilanie do czujnika ruchu zostało przerwane lub rozłączone.Sprawdź czujnik ruchu KITAS 2171 i w razie konieczności popraw funkcjonowanie przypisania złącza, połączenia i specyfikacji.Sprawdź napięcie na Terminalu 15 i 30.
20Awaria nadajnikaBłąd w połączeniu z nadajnikiem.Sprawdź czujnik ruchu KITAS 2171 i w razie konieczności popraw funkcjonowanie przypisania złącza, połączenia i specyfikacji.Sprawdź wejście B4 w tachografie.
21Awaria nadajnikaBłąd w połączeniu z nadajnikiem.Sprawdź czujnik ruchu KITAS 2171 i w razie konieczności popraw funkcjonowanie przypisania złącza, połączenia i specyfikacji.Sprawdź wejście B4 w tachografie.
22Awaria nadajnikaBłąd w połączeniu z nadajnikiem. Przyczyną może być błąd transmisji lub różnica w impulsach czujnika ruchu.Sprawdź czujnik ruchu KITAS 2171 i w razie konieczności popraw funkcjonowanie przypisania złącza, połączenia i specyfikacji.
23Przerwanie zabezpieczeniaBłąd podczas uwierzytelniania czujnika ruchu podczas jego działania lub błąd w procedurze parowania. Przyczyną może być błąd transmisji, powtórne łączenie z KITAS 2171.Wyciągnij i włóż kartę warsztatową.Sprawdź przewód czujnika KITAS 2171.Sprawdź czujnik KITAS 2171.Sprawdź wejście B4 w tachografie.Sparuj czujnik z tachografem za pomocą testera.Wymień wadliwe elementy.
24Przerwanie zabezpieczeniaNieznany numer seryjny czujnika ruchu.Sprawdź uszczelnienie KITAS 2171 na skrzyni biegów.Sprawdź czujnik KITAS 2171 i tachograf.Sparuj czujnik z tachografem za pomocą testera.Wymień wadliwe elementy.
25Przerwanie zabezpieczeniaBłąd pamięci danych. Na wydruku nie można będzie odczytać tablicy rejestracyjnej pojazdu (inne funkcje tachografu są zachowane).Sprawdź opis bloku “Dane Techniczne”.Upewnij się, że pobieranie do pamięci masowej nie jest odrzucane lub przerywane.Dostosuj narzędzie testowe, aby niepoprawny podpis bloku “Dane Techniczne” nie powodował odrzucenia pobrania.
26Przerwanie zabezpieczeniaPrzerwanie zabezpieczenia . Obudowa tachografu została otwarta lub jest otwarta.Sprawdź uszczelniacze obudowy tachografu i jego działanie. W razie konieczności wymień urządzenie.
27Przerwanie zabezpieczeniaNiepoprawne sygnały z interfejsu kalibracji. Interfejs jest zablokowany, przyszłe sygnały będą ignorowane do czasu włożenia karty warsztatowej.Sprawdź procedury komunikacyjne.Sprawdź przewody testowe i komunikacyjne.Sprawdź urządzenie testowe.Wyciągnij i włóż kartę warsztatową.Wymień wadliwe części.
28Jazda bez kartyJazda bez ważnej karty lub ważnej karty kierowcy lub warsztatowej w wejściu 1.Niepoprawna kombinacja kart w wejściu 1 i 2.Sprawdź ważność kart w wejściu 1 i 2 i w razie potrzeby włóż odpowiednią.Sprawdź, czy w wejściu 1 nie znajduje się karta firmowa lub kontrola, jeśli tak to ją wysuń.
29Konflikt kartNiepoprawna kombinacja kart w wejściu 1 i 2. Te karty nie mogą być włożone równocześnie.Sprawdź poprawność i konieczność włożonych kart w wejściu 1 i 2.
30Przekroczenie prędkościZaprogramowana najwyższa szybkość została przekroczona przez więcej niż 60 sekund.Zmniejsz szybkość.
31Brak zasilaniaNapięcie tachografu było poza wyznaczonym zakresem. Przyczyną może być przepięcie lub przerwa w zasilaniu prądu.Prawidłowe wartości to:12V: typ 7.7V (7.3V - 8.2V)12V: typ 8.3V (7.8V - 8.8V)24V: typ 8.6V (7.3V - 8.2V)24V: typ 9.2V (8.7V - 9.7V)Sprawdź zasilanie i popraw wtyczkę zasilającą, kabel, napięcie i jego zachowanie na Terminalu 15 i 30.Sprawdź poprawność działania tachografu.Wymień wadliwe elementy.
32Błąd kalibracjiBłąd kalibracji. Zastąpienie danych kalibracji niepoprawnymi wartościami.Sprawdź przewód urządzenia testowego i tachografu.Sprawdź poprawność działania urządzenia testowego i tachografu.Wymień wadliwe części i powtórz kalibrację.
33Impulsy V bez zapłonuWystępuje impuls V podczas wyłączonego zapłonu pojazdu.Sprawdź, czy tachograf wykrywa Trip i w razie konieczności zatrzymaj pojazd.Sprawdź kabel czujnika KITAS 2171.Sprawdź zasilanie tachografu i popraw wtyczkę zasilającą, kabel, napięcie i jego zachowanie na Terminalu 15 i 30.Wymień wadliwe elementy.
34Wysunięcie niemożliweKarta tachografu nie może być wysunięta. Może to być spowodowane poruszaniem się pojazdu, pobieraniem danych, wyłączeniem zapłonu (dla wersji ADR), czytaniem lub zapisywaniem karty tachografu, żądaniem wysunięcia w tym samym momencie co poprawne odczytanie karty tachografu.Sprawdź, czy tachograf wykrywa Trip i w razie konieczności zatrzymaj pojazd i ponów próbę.Sprawdź, czy pobieranie danych jest w trakcie.Sprawdź włączenie zapłonu (musi być włączony w wersji ADR).
35Opóźnienie procesuOpóźnione przetwarzanie karty. Występuje, kiedy podczas czytania kart wybrany zostanie inny proces.Potwierdź komunikat i poczekaj na zakończenie odczytu karty.
36Wydruk niemożliwyWykonanie wydruku nie powiodło się. Przyczyną może być poruszanie się pojazdu, wyłączenie zapłonu (dla wersji ADR), przegrzanie głowicy drukarki, niepoprawne napięcie lub trwanie innego drukowania.Spróbuj ponownie.Zatrzymaj pojazd i upewnij się, że zapłon jest włączony (w wersji ADR).Poczekaj aż głowica drukarki ostygnie.Sprawdź zasilanie tachografu i popraw wtyczkę zasilającą, kabel, napięcie i jego zachowanie na Terminalu 15 i 30.Poczekaj aż drukarka zakończy obecne drukowanie.Jeśli żadne z powyższych działań nie naprawiło problemu, konieczna może być wymiana tachografu.
37Wydruk opóźnionyNie jest obecnie możliwe wydrukowanie dokumentu lub obecny proces drukowania został anulowany. Przyczyną może być przegrzanie głowicy drukarki.Poczekaj aż głowica drukarki ostygnie.Proces drukowania powinien rozpocząć się automatycznie.Jeśli drukarka dalej nie działa, konieczna może być wymiana tachografu.
38Szuflada otwartaPodczas prośby o kartę tachografu w wejściu 2, o wydruk lub podczas wydruku, urządzenie wykryło, że szuflada drukarki jest otwarta.Opóźniona jest wówczas możliwość wyjęcia karty tachografu, aktualny wydruk jest anulowany, a żądanie wydruku odrzucane.Zamknij szufladę drukarki.
39Brak papieruPodczas drukowania wykryto, że w drukarce nie ma papieru.Aktualny wydruk jest przerwany, a wydrukowana do tej pory część jest automatycznie wybierana lub żądanie wydruku jest odrzucane.Sprawdź, czy szuflada drukarki jest otwarta i w razie potrzeby ją zamknij.Wymień papier w drukarce (jeśli zrobisz to w przeciągu godziny od komunikatu to poprzednio rozpoczęte drukowanie zostanie ponowione automatycznie).
40Błąd wewnętrznyUsterka układu mechanicznego karty (wejście 1, kierowca 1). Przyczyną może być nie zamknięcie blokady karty lub ogólny błąd mechaniczny karty.Ponownie włóż kartę tachografu.Ponów żądanie o kartę.Zrestartuj tachograf.
41Błąd kartyBłąd komunikacji z włożoną kartą w tachografie (wejście 1, kierowca 1).Błąd komunikacji podczas odczytu lub zapisywania karty. Przyczyną może być zabrudzenie styków karty tachografu lub uszkodzenie karty warsztatowej.Sprawdź styki karty tachografu.Wyczyść kartę urządzenia.Wymień wadliwe elementy.
42Przerwanie zabezpieczeniaPoprawność danych na karcie w wejściu 1 nie może być zagwarantowana. Przyczyną może być błąd podczas kontroli autentyczności danych.Sprawdź kartę tachografu.
43Przerwanie zabezpieczeniaTachograf nie może wykryć karty. Przyczyną może być wyciągnięcie lub włożenie innej karty po przerwie w zasilaniu lub nie zablokowanie urządzenia mechanicznego blokującego kartę.Sprawdź, czy karta jest włożona poprawnie.Wyciągnij i włóż kartę. Sprawdź poprawność funkcjonowania mechanizmu blokującego kartę.
44Karta nie zamkniętaPodczas wczytywania karty wykryto, że została ona poprawnie wyjęta z poprzedniego pojazdu lub nie zapisano poprawno danych.Sprawdź kartę tachografu.Sprawdź poprzednie urządzenie rejestrujące.
45Przekroczenie czasuUjemna różnica czasu między tym, a poprzednim pojazdem. Przyczyną jest późniejszy czas obecnego urządzenia w porównaniu z poprzednim urządzeniem.Sprawdź godzinę w tachografie i popraw ją.Sprawdź godzinę w poprzednim urządzeniu.
46Włożenie podczas jazdyKarta tachografu została włożona w trakcie jazdy. Przyczyną jest wykrycie impulsu czujnika ruchu przed prawidłowym odczytaniem karty.Wkładaj kartę tylko po jej poprawnym odczytaniu.Brak konieczności dalszych działań.
47Przerwanie zabezpieczeniaPrzerwanie zabezpieczenia  podczas uwierzytelniania karty tachografu. Przyczyną może być błąd podczas sprawdzenia identyfikacji karty.Sprawdź kartę tachografu.Sprawdź kartę serwisową i wprowadź odpowiedni PIN.
48Karta nieważnaPrzeterminowanie karty lub włożenie niepoprawnej. Przyczyną może być włożenie złej karty lub jej przeterminowanie wraz ze zmianą daty.Sprawdź ważność karty tachografu.
49Niespójny zapisNiespójność w zapisie danych (np. daty).Sprawdź kartę tachografu.Przeanalizuj strukturę danych.
50Błąd kartyNie można wykryć, odczytać lub zapisać karty tachografu. Przyczyną może być niepoprawne włożenie karty, zabrudzenie jej styków lub uszkodzenie.Sprawdź poprawność karty tachografu (czy to odpowiednia, ważna karta, czy jest włożona prawidłowo, czy nie jest brudna).Sprawdź, czy odczytana może być inna karta tachografu.
51Zły rodzaj kartyKarta włożona w wejściu 1 nie jest kartą tachografu. Przyczyną może być włożenie niepoprawnej karty, zabrudzenie jej styków lub uszkodzenie.Sprawdź poprawność karty tachografu (czy to odpowiednia, ważna karta, czy jest włożona prawidłowo, czy nie jest brudna).
52Zablokowanie kartyKarta warsztatowa włożona w wejściu 1 jest zablokowana. Przyczyną może być wprowadzenie niepoprawnego PINu 5 razy lub jej uszkodzenie.Sprawdź kartę serwisową.Włóż poprawną kartę warsztatową.
53Błąd wewnętrznyKarta w tachografie nie jest akceptowana. Przyczyną może być niepoprawna data, która wykracza poza ważność tachografu. Jeśli jest ona wcześniejsza niż lipiec 2005 r., to nawet technicy nie będą mogli jej ustawić. Powodem może być też wykrycie poważnej usterki w tachografie.Sprawdź datę w urządzeniu i ustaw ją przy pomocy karty warsztatowej i urządzenia testowego.
54Wysuń kartęProblem z poprawnym odczytem karty przez urządzenie. Powodem może być jej zabrudzenie lub uszkodzenie.Sprawdź poprawność włożonej karty.Wyczyść kartę i włóż ją ponownie.
56Przerwa!Po 4 godzinach i 30 minutach ciągłej jazdy, tachograf ostrzega kierowcę o przerwie.Zaparkuj pojazd i udaj się na przerwę.
57Przerwa!Po 4 godzinach i 15 minutach ciągłej jazdy, tachograf ostrzega kierowcę o przerwie.Zaparkuj pojazd i udaj się na przerwę.
58Błąd wewnętrznyBłąd wewnętrznego systemu mechanicznego karty. Przyczyną może być nie zamknięcie się blokady karty lub ogólna usterka systemu mechanicznego karty.Ponownie włóż kartę tachografu.Ponownie zażądaj karty.Zrestartuj urządzenie.
59Błąd kartyBłąd komunikacji z włożoną kartą w tachografie (wejście 2, kierowca 1).Błąd komunikacji podczas odczytu lub zapisywania karty. Przyczyną może być zabrudzenie styków karty tachografu lub uszkodzenie karty warsztatowej.Sprawdź styki karty tachografu.Wyczyść kartę urządzenia.Wymień wadliwe elementy.
60Przerwanie zabezpieczeniaPoprawność danych na karcie w wejściu 2 nie może być zagwarantowana. Przyczyną może być błąd podczas kontroli autentyczności danych.Sprawdź kartę tachografu.
61Przerwanie zabezpieczeniaTachograf nie może wykryć karty. Przyczyną może być wyciągnięcie lub włożenie innej karty po przerwie w zasilaniu lub nie zablokowanie urządzenia mechanicznego blokującego kartę.Sprawdź, czy karta jest włożona poprawnie.Wyciągnij i włóż kartę. Sprawdź poprawność funkcjonowania mechanizmu blokującego kartę.
62Karta nie zamkniętaPodczas wczytywania karty wykryto, że została ona poprawnie wyjęta z poprzedniego pojazdu lub nie zapisano poprawno danych.Sprawdź kartę tachografu.Sprawdź poprzednie urządzenie rejestrujące.
63Przekroczenie czasuUjemna różnica czasu między tym, a poprzednim pojazdem. Przyczyną jest późniejszy czas obecnego urządzenia w porównaniu z poprzednim urządzeniem.Sprawdź godzinę w tachografie i popraw ją.Sprawdź godzinę w poprzednim urządzeniu.
64Włożenie podczas jazdyKarta tachografu została włożona w trakcie jazdy. Przyczyną jest wykrycie impulsu czujnika ruchu przed prawidłowym odczytaniem karty.Wkładaj kartę tylko po jej poprawnym odczytaniu.Brak konieczności dalszych działań.
65Przerwanie zabezpieczeniaPrzerwanie zabezpieczenia  podczas uwierzytelniania karty tachografu. Przyczyną może być błąd podczas sprawdzenia identyfikacji karty.Sprawdź kartę tachografu.Sprawdź kartę serwisową i wprowadź odpowiedni PIN.
66Karta nieważnaPrzeterminowanie karty lub włożenie niepoprawnej. Przyczyną może być włożenie złej karty lub jej przeterminowanie wraz ze zmianą daty.Sprawdź ważność karty tachografu.
67Niespójny zapisNiespójność w zapisie danych (np. daty).Sprawdź kartę tachografu.Przeanalizuj strukturę danych.
68Błąd kartyNie można wykryć, odczytać lub zapisać karty tachografu. Przyczyną może być niepoprawne włożenie karty, zabrudzenie jej styków lub uszkodzenie.Sprawdź poprawność karty tachografu (czy to odpowiednia, ważna karta, czy jest włożona prawidłowo, czy nie jest brudna).Sprawdź, czy odczytana może być inna karta tachografu.
69Zły rodzaj kartyKarta włożona w wejściu 2 nie jest kartą tachografu. Przyczyną może być włożenie niepoprawnej karty, zabrudzenie jej styków lub uszkodzenie.Sprawdź poprawność karty tachografu (czy to odpowiednia, ważna karta, czy jest włożona prawidłowo, czy nie jest brudna).
70Zablokowanie kartyKarta warsztatowa włożona w wejściu 2 jest zablokowana. Przyczyną może być wprowadzenie niepoprawnego PINu 5 razy lub jej uszkodzenie.Sprawdź kartę serwisową.Włóż poprawną kartę warsztatową.
71Błąd wewnętrznyKarta w tachografie nie jest akceptowana. Przyczyną może być niepoprawna data, która wykracza poza ważność tachografu. Jeśli jest ona wcześniejsza niż lipiec 2005 r., to nawet technicy nie będą mogli jej ustawić. Powodem może być też wykrycie poważnej usterki w tachografie.Sprawdź datę w urządzeniu i ustaw ją przy pomocy karty warsztatowej i urządzenia testowego.
72Wysuń kartęBłąd podczas aktualizacji lub ponownego uwierzytelnienia karty tachografu. Przyczyną mogą być brudne styki karty lub jej uszkodzenie.Wyciągnij kartę.Sprawdź kartę.Wyczyść kartę i jej styki.
74Przerwa!Po 4 godzinach i 30 minutach ciągłej jazdy, tachograf ostrzega kierowcę o przerwie.Zaparkuj pojazd i udaj się na przerwę.
75Przerwa!Po 4 godzinach i 15 minutach ciągłej jazdy, tachograf ostrzega kierowcę o przerwie.Zaparkuj pojazd i udaj się na przerwę.
76Przekroczenie prędkościWczesne ostrzeżenie o przekroczeniu prędkości niż zaprogramowana jako maksymalna. Przyczyną może być także niepoprawna konfiguracja.Zwolnij.Sprawdź konfigurację urządzenia.
77Brak modułu aktualizacjiUrządzenie nie jest wyposażone w moduł aktualizacji.Brak konieczności wykonywania działań.
78Aktualizacja nieudanaNie można zagwarantować integralność modułu aktualizacji oprogramowania lub klucza bezpieczeństwa.Plik aktualizacyjny jest uszkodzony.Sprawdź tachograf.Sprawdź plik aktualizacyjny.Powtórz proces aktualizacji.
79Aktualizacja nieudanaBłąd komunikacji, aktualizacja nie powiodła się. Przyczyną może być uszkodzony interfejs urządzenia, awaria połączenia z urządzeniem lub jej kabla lub zakłócenie interfejsu urządzenia zarządzającego.Sprawdź interfejs pobierania.Sprawdź połączenie i kabel danych.Sprawdź urządzenie zarządzające i jego interfejs.Powtórz aktualizację.
80Konflikt ruchuSprzeczność w ocenieniu ruchu pojazdu między czujnikiem, a sygnałem GNSS. Przyczyną może być podróż pojazdu drogą morską lub uszkodzenie KITAS i / lub linii czujnika.Sprawdź kabel połączenia między urządzeniem, a magistralą pojazdu.Sprawdź linię czujnika KITAS.Sprawdź KITAS.Wymień wadliwe elementy.
81Błąd IMSDodatkowy sygnał ruchu nie jest dostępny. GPS nie jest dostępny.Sprawdź funkcjonowanie IMS.Sprawdź połączenie między magistralą pojazdu, a urządzeniem.Sprawdź zasilanie na Terminalu 30, 15 i 31.
82Błąd wewnętrzny GNSSBłąd odbiornika / anteny GNSS. Przyczyną może być ich błąd, niepoprawne podłączenie lub zwarcie.Sprawdź funkcjonowanie GNSS.Sprawdź konfigurację urządzenia.Sprawdź antenę zewnętrzną GNSS.Wymień wadliwe elementy.
83Brak GNSSBłąd sygnału GNSS. Przyczyną może być brak danych o położeniu.Sprawdź funkcjonowanie GNSS.Sprawdź konfigurację urządzenia.Wymień wadliwe elementy.
84Błąd wewnętrzny DSRCBłąd modułu / anteny DSRC. Przyczyną może być ich błąd, niepoprawne podłączenie lub zwarcie.Sprawdź funkcjonowanie DSRC.Sprawdź konfigurację urządzenia.Sprawdź antenę DSRC.Wymień wadliwe elementy.
85Błąd komunikacji DSRCPołączenie z DSRC jest niemożliwe.Sprawdź funkcjonowanie DSRC.Wymień wadliwe elementy.
86Błąd czasuWystąpiła różnica więcej niż 1 minuty między wewnętrznym zegarem urządzenia, a informacją od sygnału GNSS.Sprawdź godzinę na urządzeniu i w razie potrzeby, nastaw ją za pomocą urządzenia testowego.Sprawdź funkcjonowanie GNSS.Wymień wadliwe elementy.
87Awaria nadajnikaBłąd podczas połączenia z nadajnikiem. Brak danych sygnału B4.Sprawdź kabel KITAS i popraw przypisanie wtyczek i połączenie (luzy).Sprawdź czujnik KITAS.Sparuj KITAS i urządzenie.Wymień wadliwe elementy.
96Anomalia GNSSPrzerwanie połączenia a GNSS. Urządzenie zgubiło sygnał. Przyczyną może być zakłócenie sygnału przez inne urządzenia np. przez radio lub GPS.Podłącz zewnętrzną antenę GNSS do tylnego gniazda i oddal od innych urządzeń, które mogą zakłócać sygnał (nie jest to rozwiązanie, które rozwiąże problem w 100% przypadków).
98Błąd ITSPrzerwa w napięciu lub słabo naładowany akumulator.Sprawdź przewody urządzenia i jego poprawność działania.Sprawdź napięcie.

Wykonaj serwis tachografu w Transbud Nowa Huta!

Transbud Nowa Huta to autoryzowany serwis tachografów, który w kompleksowy sposób pomoże Ci w rozwiązaniu wszystkich problemów z nim związanych.

Umów się na wizytę w naszym warsztacie telefonicznie pod numerem 12 681 82 90 lub 693 912 824, mailowo pod adresem tnhserwis@transbud.com.pl lub poprzez wypełnienie formularza kontaktowego dostępnego na stronie Kontakt.

Wyjaśnienie pojęć

ITS (Intelligent Transport Systems) – Inteligentne systemy transportowe wspomagające zarządzanie ruchem i logistyką, w tym tachografy cyfrowe.

GNSS (Global Navigation Satellite System) – System nawigacji satelitarnej, np. GPS, używany w tachografach do rejestrowania pozycji pojazdu.

DSRC (Dedicated Short-Range Communication) – Krótkodystansowa komunikacja bezprzewodowa, wykorzystywana m.in. do kontroli tachografów przez inspekcje drogowe.

KITAS (Kienzle Intelligent Tachograph Automotive Sensor) – Sensor impulsowy, który mierzy prędkość i przebytą odległość pojazdu, współpracujący z tachografem.

Trip – Podróż lub trasa zapisana przez tachograf, obejmująca przejazd od momentu uruchomienia do wyłączenia pojazdu.

ADR (Accord Dangereux Routier) – Umowa dotycząca międzynarodowego przewozu towarów niebezpiecznych, mająca wpływ na wymagania dla tachografów.

V Impuls – Sygnał impulsowy generowany przez czujnik KITAS, używany do pomiaru prędkości i odległości.

Terminal 15 – Zacisk elektryczny w pojeździe, zasilający urządzenia po włączeniu zapłonu.

CAN (Controller Area Network) – Magistrala komunikacyjna stosowana w pojazdach do wymiany danych między systemami, w tym tachografem.

Przeczytaj także: