Wszystkie kody błędów w tachografie cyfrowym VDO
W poniższej tabeli przedstawiliśmy wszystkie kody błędów, jakie mogą występować w tachografie cyfrowym na przykładzie marki VDO.
Kod błędu | Komunikat błędu | Opis błędu i przyczyna | Sugerowane działanie |
1 | Błąd wewnętrzny | Poważny błąd wewnętrzny lub błąd połączenia między urządzeniem testowym podczas kalibracji | Jeśli błąd się powtarza, pomimo jego potwierdzenia, konieczna będzie wymiana tachografu. |
2 | Błąd wewnętrzny | Poważny błąd wewnętrzny lub błąd połączenia między urządzeniem testowym podczas kalibracji | Jeśli błąd się powtarza, pomimo jego potwierdzenia, konieczna będzie wymiana tachografu. |
3 | Błąd wewnętrzny | Poważny błąd wewnętrzny lub błąd połączenia między urządzeniem testowym podczas kalibracji | Jeśli błąd się powtarza, pomimo jego potwierdzenia, konieczna będzie wymiana tachografu. |
4 | Błąd wewnętrzny | Poważny, ogólny błąd z urządzeniem | Wymiana tachografu. |
5 | Błąd wewnętrzny | Błąd komunikacji między urządzeniem a urządzeniem testowym | Jeśli błąd się powtarza, pomimo jego potwierdzenia, konieczna będzie wymiana tachografu. |
6 | Błąd czasowy | Zegar w tachografie jest źle ustawiony. Okresowa kontrola w urządzeniu stwierdziła, że czas jest nieprawdopodobny. | Sprawdź czas w urządzeniu, w razie potrzeby ustaw go przy pomocy urządzenia testowego. Sprawdź działanie zegara. Jeśli błąd nie ustępuje to wymień tachograf. |
7 | Błąd wyświetlacza | Wyświetlacz nie działa poprawnie lub wcale. Przerwano przesyłanie danych do kontrolera wyświetlacza. | Jeśli błąd się powtarza, pomimo jego potwierdzenia, konieczna będzie wymiana tachografu. |
8 | Błąd wewnętrzny | Błąd klawiatury, jeden lub większa ilość przycisków się zacięły lub były wciśnięte przez dłużej niż 6 minut. | Sprawdź zablokowanie przycisków i w razie potrzeby je zwolnij. |
9 | Błąd kalibracji | Błąd pamięci kalibracji. Okresowa kontrola wykryła błąd sumy kontrolnej parametrów kalibracji. | Jeśli błąd się powtarza, pomimo jego potwierdzenia, konieczna będzie wymiana tachografu. |
10 | Błąd wewnętrzny | Przewód między tachografem, a jednostką sterującą jest uszkodzony.Uszkodzenie jednostki sterującej podłączonej do wyjścia B7.Uszkodzenie wyjścia B7. | Sprawdź jednostkę sterującą, przewód i wyjście B7. Można także wyłączyć monitorowanie kabla przez jednostkę sterującą (jest opcjonalne). |
11 | Błąd drukarki | Niepoprawne napięcie lub temperatura drukarki lub uszkodzenie czujnika temperatury. | Zrestartuj urządzenie lub odczekaj aż głowica drukarki ostygnie. |
12 | Awaria transmisji | Błąd połączenia podczas próby pobrania danych karty lub pamięci. | Powtórz proces pobierania.Sprawdź poprawność podłączenia między tachografem, a urządzeniem pobierającym.Sprawdź interfejs pobierania tachografu.Sprawdź urządzenie drukujące.Wymień uszkodzone elementy. |
13 | Błąd wewnętrzny | Komunikat kontrolera CAN, np. błąd abonenta, potwierdzenia. Przyczyną jest instalacja elektryczna. | Sprawdź działanie tachografu.Sprawdź zasilanie (Terminal 30, 15 i 31) CAN.Sprawdź uziemienie PIN A5 / A6.Sprawdź, czy synchronizacja CAN na Terminalu 15 jest włączona.Sprawdź działanie magistrali pojazdu. |
14 | Błąd wewnętrzny | Komunikat o stanie kontrolera CAN. Magistrala wyłączona. Przyczyną może być błąd w medium magistrali, warstwie fizycznej lub protokole. | Sprawdź działanie tachografu.Sprawdź zasilanie (Terminal 30, 15 i 31) CAN.Sprawdź uziemienie PIN A5 / A6.Sprawdź, czy synchronizacja CAN na Terminalu 15 jest włączona.Sprawdź działanie magistrali pojazdu.Sprawdź okablowanie i rozmieszczenie wtyczek.Sprawdź obecność rezystora obciążeniowego.Sprawdź szybkość transmisji na magistrali CAN.Sprawdź strukturę bitową. |
15 | Błąd wewnętrzny | Błąd w połączeniu z zewnętrznym wyświetlaczem. Przyczyną jest zestaw wskaźników lub elektroniczny prędkościomierz. | Sprawdź konfigurację i działanie tachografu.Sprawdź kabel między urządzeniem, a wyświetlaczem.Sprawdź, czy wyświetlacz i tachograf działają prawidłowo.Sprawdź kalibrację.Wymień wadliwe części. |
16 | Awaria nadajnika | Czujnik ruchu KITAS 2171 zgłasza błąd po teście. | Sprawdź poprawność działania KITAS 2171 i w razie potrzeby go wymień. |
17 | Przerwanie zabezpieczenia | Błąd czujnika wewnętrznego; czujnik ruchu zgłasza błąd integralności danych. | Sprawdź poprawność działania KITAS 2171 i w razie potrzeby go wymień. |
18 | Przerwanie zabezpieczenia | Błąd czujnika wewnętrznego; czujnik ruchu zgłasza błąd integralności danych. | Sprawdź poprawność działania KITAS 2171, sparuj go z tachografem za pomocą testera i w razie potrzeby wymień. |
19 | Brak zasilania | Zasilanie do czujnika ruchu zostało przerwane lub rozłączone. | Sprawdź czujnik ruchu KITAS 2171 i w razie konieczności popraw funkcjonowanie przypisania złącza, połączenia i specyfikacji.Sprawdź napięcie na Terminalu 15 i 30. |
20 | Awaria nadajnika | Błąd w połączeniu z nadajnikiem. | Sprawdź czujnik ruchu KITAS 2171 i w razie konieczności popraw funkcjonowanie przypisania złącza, połączenia i specyfikacji.Sprawdź wejście B4 w tachografie. |
21 | Awaria nadajnika | Błąd w połączeniu z nadajnikiem. | Sprawdź czujnik ruchu KITAS 2171 i w razie konieczności popraw funkcjonowanie przypisania złącza, połączenia i specyfikacji.Sprawdź wejście B4 w tachografie. |
22 | Awaria nadajnika | Błąd w połączeniu z nadajnikiem. Przyczyną może być błąd transmisji lub różnica w impulsach czujnika ruchu. | Sprawdź czujnik ruchu KITAS 2171 i w razie konieczności popraw funkcjonowanie przypisania złącza, połączenia i specyfikacji. |
23 | Przerwanie zabezpieczenia | Błąd podczas uwierzytelniania czujnika ruchu podczas jego działania lub błąd w procedurze parowania. Przyczyną może być błąd transmisji, powtórne łączenie z KITAS 2171. | Wyciągnij i włóż kartę warsztatową.Sprawdź przewód czujnika KITAS 2171.Sprawdź czujnik KITAS 2171.Sprawdź wejście B4 w tachografie.Sparuj czujnik z tachografem za pomocą testera.Wymień wadliwe elementy. |
24 | Przerwanie zabezpieczenia | Nieznany numer seryjny czujnika ruchu. | Sprawdź uszczelnienie KITAS 2171 na skrzyni biegów.Sprawdź czujnik KITAS 2171 i tachograf.Sparuj czujnik z tachografem za pomocą testera.Wymień wadliwe elementy. |
25 | Przerwanie zabezpieczenia | Błąd pamięci danych. Na wydruku nie można będzie odczytać tablicy rejestracyjnej pojazdu (inne funkcje tachografu są zachowane). | Sprawdź opis bloku “Dane Techniczne”.Upewnij się, że pobieranie do pamięci masowej nie jest odrzucane lub przerywane.Dostosuj narzędzie testowe, aby niepoprawny podpis bloku “Dane Techniczne” nie powodował odrzucenia pobrania. |
26 | Przerwanie zabezpieczenia | Przerwanie zabezpieczenia . Obudowa tachografu została otwarta lub jest otwarta. | Sprawdź uszczelniacze obudowy tachografu i jego działanie. W razie konieczności wymień urządzenie. |
27 | Przerwanie zabezpieczenia | Niepoprawne sygnały z interfejsu kalibracji. Interfejs jest zablokowany, przyszłe sygnały będą ignorowane do czasu włożenia karty warsztatowej. | Sprawdź procedury komunikacyjne.Sprawdź przewody testowe i komunikacyjne.Sprawdź urządzenie testowe.Wyciągnij i włóż kartę warsztatową.Wymień wadliwe części. |
28 | Jazda bez karty | Jazda bez ważnej karty lub ważnej karty kierowcy lub warsztatowej w wejściu 1.Niepoprawna kombinacja kart w wejściu 1 i 2. | Sprawdź ważność kart w wejściu 1 i 2 i w razie potrzeby włóż odpowiednią.Sprawdź, czy w wejściu 1 nie znajduje się karta firmowa lub kontrola, jeśli tak to ją wysuń. |
29 | Konflikt kart | Niepoprawna kombinacja kart w wejściu 1 i 2. Te karty nie mogą być włożone równocześnie. | Sprawdź poprawność i konieczność włożonych kart w wejściu 1 i 2. |
30 | Przekroczenie prędkości | Zaprogramowana najwyższa szybkość została przekroczona przez więcej niż 60 sekund. | Zmniejsz szybkość. |
31 | Brak zasilania | Napięcie tachografu było poza wyznaczonym zakresem. Przyczyną może być przepięcie lub przerwa w zasilaniu prądu.Prawidłowe wartości to:12V: typ 7.7V (7.3V - 8.2V)12V: typ 8.3V (7.8V - 8.8V)24V: typ 8.6V (7.3V - 8.2V)24V: typ 9.2V (8.7V - 9.7V) | Sprawdź zasilanie i popraw wtyczkę zasilającą, kabel, napięcie i jego zachowanie na Terminalu 15 i 30.Sprawdź poprawność działania tachografu.Wymień wadliwe elementy. |
32 | Błąd kalibracji | Błąd kalibracji. Zastąpienie danych kalibracji niepoprawnymi wartościami. | Sprawdź przewód urządzenia testowego i tachografu.Sprawdź poprawność działania urządzenia testowego i tachografu.Wymień wadliwe części i powtórz kalibrację. |
33 | Impulsy V bez zapłonu | Występuje impuls V podczas wyłączonego zapłonu pojazdu. | Sprawdź, czy tachograf wykrywa Trip i w razie konieczności zatrzymaj pojazd.Sprawdź kabel czujnika KITAS 2171.Sprawdź zasilanie tachografu i popraw wtyczkę zasilającą, kabel, napięcie i jego zachowanie na Terminalu 15 i 30.Wymień wadliwe elementy. |
34 | Wysunięcie niemożliwe | Karta tachografu nie może być wysunięta. Może to być spowodowane poruszaniem się pojazdu, pobieraniem danych, wyłączeniem zapłonu (dla wersji ADR), czytaniem lub zapisywaniem karty tachografu, żądaniem wysunięcia w tym samym momencie co poprawne odczytanie karty tachografu. | Sprawdź, czy tachograf wykrywa Trip i w razie konieczności zatrzymaj pojazd i ponów próbę.Sprawdź, czy pobieranie danych jest w trakcie.Sprawdź włączenie zapłonu (musi być włączony w wersji ADR). |
35 | Opóźnienie procesu | Opóźnione przetwarzanie karty. Występuje, kiedy podczas czytania kart wybrany zostanie inny proces. | Potwierdź komunikat i poczekaj na zakończenie odczytu karty. |
36 | Wydruk niemożliwy | Wykonanie wydruku nie powiodło się. Przyczyną może być poruszanie się pojazdu, wyłączenie zapłonu (dla wersji ADR), przegrzanie głowicy drukarki, niepoprawne napięcie lub trwanie innego drukowania. | Spróbuj ponownie.Zatrzymaj pojazd i upewnij się, że zapłon jest włączony (w wersji ADR).Poczekaj aż głowica drukarki ostygnie.Sprawdź zasilanie tachografu i popraw wtyczkę zasilającą, kabel, napięcie i jego zachowanie na Terminalu 15 i 30.Poczekaj aż drukarka zakończy obecne drukowanie.Jeśli żadne z powyższych działań nie naprawiło problemu, konieczna może być wymiana tachografu. |
37 | Wydruk opóźniony | Nie jest obecnie możliwe wydrukowanie dokumentu lub obecny proces drukowania został anulowany. Przyczyną może być przegrzanie głowicy drukarki. | Poczekaj aż głowica drukarki ostygnie.Proces drukowania powinien rozpocząć się automatycznie.Jeśli drukarka dalej nie działa, konieczna może być wymiana tachografu. |
38 | Szuflada otwarta | Podczas prośby o kartę tachografu w wejściu 2, o wydruk lub podczas wydruku, urządzenie wykryło, że szuflada drukarki jest otwarta.Opóźniona jest wówczas możliwość wyjęcia karty tachografu, aktualny wydruk jest anulowany, a żądanie wydruku odrzucane. | Zamknij szufladę drukarki. |
39 | Brak papieru | Podczas drukowania wykryto, że w drukarce nie ma papieru.Aktualny wydruk jest przerwany, a wydrukowana do tej pory część jest automatycznie wybierana lub żądanie wydruku jest odrzucane. | Sprawdź, czy szuflada drukarki jest otwarta i w razie potrzeby ją zamknij.Wymień papier w drukarce (jeśli zrobisz to w przeciągu godziny od komunikatu to poprzednio rozpoczęte drukowanie zostanie ponowione automatycznie). |
40 | Błąd wewnętrzny | Usterka układu mechanicznego karty (wejście 1, kierowca 1). Przyczyną może być nie zamknięcie blokady karty lub ogólny błąd mechaniczny karty. | Ponownie włóż kartę tachografu.Ponów żądanie o kartę.Zrestartuj tachograf. |
41 | Błąd karty | Błąd komunikacji z włożoną kartą w tachografie (wejście 1, kierowca 1).Błąd komunikacji podczas odczytu lub zapisywania karty. Przyczyną może być zabrudzenie styków karty tachografu lub uszkodzenie karty warsztatowej. | Sprawdź styki karty tachografu.Wyczyść kartę urządzenia.Wymień wadliwe elementy. |
42 | Przerwanie zabezpieczenia | Poprawność danych na karcie w wejściu 1 nie może być zagwarantowana. Przyczyną może być błąd podczas kontroli autentyczności danych. | Sprawdź kartę tachografu. |
43 | Przerwanie zabezpieczenia | Tachograf nie może wykryć karty. Przyczyną może być wyciągnięcie lub włożenie innej karty po przerwie w zasilaniu lub nie zablokowanie urządzenia mechanicznego blokującego kartę. | Sprawdź, czy karta jest włożona poprawnie.Wyciągnij i włóż kartę. Sprawdź poprawność funkcjonowania mechanizmu blokującego kartę. |
44 | Karta nie zamknięta | Podczas wczytywania karty wykryto, że została ona poprawnie wyjęta z poprzedniego pojazdu lub nie zapisano poprawno danych. | Sprawdź kartę tachografu.Sprawdź poprzednie urządzenie rejestrujące. |
45 | Przekroczenie czasu | Ujemna różnica czasu między tym, a poprzednim pojazdem. Przyczyną jest późniejszy czas obecnego urządzenia w porównaniu z poprzednim urządzeniem. | Sprawdź godzinę w tachografie i popraw ją.Sprawdź godzinę w poprzednim urządzeniu. |
46 | Włożenie podczas jazdy | Karta tachografu została włożona w trakcie jazdy. Przyczyną jest wykrycie impulsu czujnika ruchu przed prawidłowym odczytaniem karty. | Wkładaj kartę tylko po jej poprawnym odczytaniu.Brak konieczności dalszych działań. |
47 | Przerwanie zabezpieczenia | Przerwanie zabezpieczenia podczas uwierzytelniania karty tachografu. Przyczyną może być błąd podczas sprawdzenia identyfikacji karty. | Sprawdź kartę tachografu.Sprawdź kartę serwisową i wprowadź odpowiedni PIN. |
48 | Karta nieważna | Przeterminowanie karty lub włożenie niepoprawnej. Przyczyną może być włożenie złej karty lub jej przeterminowanie wraz ze zmianą daty. | Sprawdź ważność karty tachografu. |
49 | Niespójny zapis | Niespójność w zapisie danych (np. daty). | Sprawdź kartę tachografu.Przeanalizuj strukturę danych. |
50 | Błąd karty | Nie można wykryć, odczytać lub zapisać karty tachografu. Przyczyną może być niepoprawne włożenie karty, zabrudzenie jej styków lub uszkodzenie. | Sprawdź poprawność karty tachografu (czy to odpowiednia, ważna karta, czy jest włożona prawidłowo, czy nie jest brudna).Sprawdź, czy odczytana może być inna karta tachografu. |
51 | Zły rodzaj karty | Karta włożona w wejściu 1 nie jest kartą tachografu. Przyczyną może być włożenie niepoprawnej karty, zabrudzenie jej styków lub uszkodzenie. | Sprawdź poprawność karty tachografu (czy to odpowiednia, ważna karta, czy jest włożona prawidłowo, czy nie jest brudna). |
52 | Zablokowanie karty | Karta warsztatowa włożona w wejściu 1 jest zablokowana. Przyczyną może być wprowadzenie niepoprawnego PINu 5 razy lub jej uszkodzenie. | Sprawdź kartę serwisową.Włóż poprawną kartę warsztatową. |
53 | Błąd wewnętrzny | Karta w tachografie nie jest akceptowana. Przyczyną może być niepoprawna data, która wykracza poza ważność tachografu. Jeśli jest ona wcześniejsza niż lipiec 2005 r., to nawet technicy nie będą mogli jej ustawić. Powodem może być też wykrycie poważnej usterki w tachografie. | Sprawdź datę w urządzeniu i ustaw ją przy pomocy karty warsztatowej i urządzenia testowego. |
54 | Wysuń kartę | Problem z poprawnym odczytem karty przez urządzenie. Powodem może być jej zabrudzenie lub uszkodzenie. | Sprawdź poprawność włożonej karty.Wyczyść kartę i włóż ją ponownie. |
56 | Przerwa! | Po 4 godzinach i 30 minutach ciągłej jazdy, tachograf ostrzega kierowcę o przerwie. | Zaparkuj pojazd i udaj się na przerwę. |
57 | Przerwa! | Po 4 godzinach i 15 minutach ciągłej jazdy, tachograf ostrzega kierowcę o przerwie. | Zaparkuj pojazd i udaj się na przerwę. |
58 | Błąd wewnętrzny | Błąd wewnętrznego systemu mechanicznego karty. Przyczyną może być nie zamknięcie się blokady karty lub ogólna usterka systemu mechanicznego karty. | Ponownie włóż kartę tachografu.Ponownie zażądaj karty.Zrestartuj urządzenie. |
59 | Błąd karty | Błąd komunikacji z włożoną kartą w tachografie (wejście 2, kierowca 1).Błąd komunikacji podczas odczytu lub zapisywania karty. Przyczyną może być zabrudzenie styków karty tachografu lub uszkodzenie karty warsztatowej. | Sprawdź styki karty tachografu.Wyczyść kartę urządzenia.Wymień wadliwe elementy. |
60 | Przerwanie zabezpieczenia | Poprawność danych na karcie w wejściu 2 nie może być zagwarantowana. Przyczyną może być błąd podczas kontroli autentyczności danych. | Sprawdź kartę tachografu. |
61 | Przerwanie zabezpieczenia | Tachograf nie może wykryć karty. Przyczyną może być wyciągnięcie lub włożenie innej karty po przerwie w zasilaniu lub nie zablokowanie urządzenia mechanicznego blokującego kartę. | Sprawdź, czy karta jest włożona poprawnie.Wyciągnij i włóż kartę. Sprawdź poprawność funkcjonowania mechanizmu blokującego kartę. |
62 | Karta nie zamknięta | Podczas wczytywania karty wykryto, że została ona poprawnie wyjęta z poprzedniego pojazdu lub nie zapisano poprawno danych. | Sprawdź kartę tachografu.Sprawdź poprzednie urządzenie rejestrujące. |
63 | Przekroczenie czasu | Ujemna różnica czasu między tym, a poprzednim pojazdem. Przyczyną jest późniejszy czas obecnego urządzenia w porównaniu z poprzednim urządzeniem. | Sprawdź godzinę w tachografie i popraw ją.Sprawdź godzinę w poprzednim urządzeniu. |
64 | Włożenie podczas jazdy | Karta tachografu została włożona w trakcie jazdy. Przyczyną jest wykrycie impulsu czujnika ruchu przed prawidłowym odczytaniem karty. | Wkładaj kartę tylko po jej poprawnym odczytaniu.Brak konieczności dalszych działań. |
65 | Przerwanie zabezpieczenia | Przerwanie zabezpieczenia podczas uwierzytelniania karty tachografu. Przyczyną może być błąd podczas sprawdzenia identyfikacji karty. | Sprawdź kartę tachografu.Sprawdź kartę serwisową i wprowadź odpowiedni PIN. |
66 | Karta nieważna | Przeterminowanie karty lub włożenie niepoprawnej. Przyczyną może być włożenie złej karty lub jej przeterminowanie wraz ze zmianą daty. | Sprawdź ważność karty tachografu. |
67 | Niespójny zapis | Niespójność w zapisie danych (np. daty). | Sprawdź kartę tachografu.Przeanalizuj strukturę danych. |
68 | Błąd karty | Nie można wykryć, odczytać lub zapisać karty tachografu. Przyczyną może być niepoprawne włożenie karty, zabrudzenie jej styków lub uszkodzenie. | Sprawdź poprawność karty tachografu (czy to odpowiednia, ważna karta, czy jest włożona prawidłowo, czy nie jest brudna).Sprawdź, czy odczytana może być inna karta tachografu. |
69 | Zły rodzaj karty | Karta włożona w wejściu 2 nie jest kartą tachografu. Przyczyną może być włożenie niepoprawnej karty, zabrudzenie jej styków lub uszkodzenie. | Sprawdź poprawność karty tachografu (czy to odpowiednia, ważna karta, czy jest włożona prawidłowo, czy nie jest brudna). |
70 | Zablokowanie karty | Karta warsztatowa włożona w wejściu 2 jest zablokowana. Przyczyną może być wprowadzenie niepoprawnego PINu 5 razy lub jej uszkodzenie. | Sprawdź kartę serwisową.Włóż poprawną kartę warsztatową. |
71 | Błąd wewnętrzny | Karta w tachografie nie jest akceptowana. Przyczyną może być niepoprawna data, która wykracza poza ważność tachografu. Jeśli jest ona wcześniejsza niż lipiec 2005 r., to nawet technicy nie będą mogli jej ustawić. Powodem może być też wykrycie poważnej usterki w tachografie. | Sprawdź datę w urządzeniu i ustaw ją przy pomocy karty warsztatowej i urządzenia testowego. |
72 | Wysuń kartę | Błąd podczas aktualizacji lub ponownego uwierzytelnienia karty tachografu. Przyczyną mogą być brudne styki karty lub jej uszkodzenie. | Wyciągnij kartę.Sprawdź kartę.Wyczyść kartę i jej styki. |
74 | Przerwa! | Po 4 godzinach i 30 minutach ciągłej jazdy, tachograf ostrzega kierowcę o przerwie. | Zaparkuj pojazd i udaj się na przerwę. |
75 | Przerwa! | Po 4 godzinach i 15 minutach ciągłej jazdy, tachograf ostrzega kierowcę o przerwie. | Zaparkuj pojazd i udaj się na przerwę. |
76 | Przekroczenie prędkości | Wczesne ostrzeżenie o przekroczeniu prędkości niż zaprogramowana jako maksymalna. Przyczyną może być także niepoprawna konfiguracja. | Zwolnij.Sprawdź konfigurację urządzenia. |
77 | Brak modułu aktualizacji | Urządzenie nie jest wyposażone w moduł aktualizacji. | Brak konieczności wykonywania działań. |
78 | Aktualizacja nieudana | Nie można zagwarantować integralność modułu aktualizacji oprogramowania lub klucza bezpieczeństwa.Plik aktualizacyjny jest uszkodzony. | Sprawdź tachograf.Sprawdź plik aktualizacyjny.Powtórz proces aktualizacji. |
79 | Aktualizacja nieudana | Błąd komunikacji, aktualizacja nie powiodła się. Przyczyną może być uszkodzony interfejs urządzenia, awaria połączenia z urządzeniem lub jej kabla lub zakłócenie interfejsu urządzenia zarządzającego. | Sprawdź interfejs pobierania.Sprawdź połączenie i kabel danych.Sprawdź urządzenie zarządzające i jego interfejs.Powtórz aktualizację. |
80 | Konflikt ruchu | Sprzeczność w ocenieniu ruchu pojazdu między czujnikiem, a sygnałem GNSS. Przyczyną może być podróż pojazdu drogą morską lub uszkodzenie KITAS i / lub linii czujnika. | Sprawdź kabel połączenia między urządzeniem, a magistralą pojazdu.Sprawdź linię czujnika KITAS.Sprawdź KITAS.Wymień wadliwe elementy. |
81 | Błąd IMS | Dodatkowy sygnał ruchu nie jest dostępny. GPS nie jest dostępny. | Sprawdź funkcjonowanie IMS.Sprawdź połączenie między magistralą pojazdu, a urządzeniem.Sprawdź zasilanie na Terminalu 30, 15 i 31. |
82 | Błąd wewnętrzny GNSS | Błąd odbiornika / anteny GNSS. Przyczyną może być ich błąd, niepoprawne podłączenie lub zwarcie. | Sprawdź funkcjonowanie GNSS.Sprawdź konfigurację urządzenia.Sprawdź antenę zewnętrzną GNSS.Wymień wadliwe elementy. |
83 | Brak GNSS | Błąd sygnału GNSS. Przyczyną może być brak danych o położeniu. | Sprawdź funkcjonowanie GNSS.Sprawdź konfigurację urządzenia.Wymień wadliwe elementy. |
84 | Błąd wewnętrzny DSRC | Błąd modułu / anteny DSRC. Przyczyną może być ich błąd, niepoprawne podłączenie lub zwarcie. | Sprawdź funkcjonowanie DSRC.Sprawdź konfigurację urządzenia.Sprawdź antenę DSRC.Wymień wadliwe elementy. |
85 | Błąd komunikacji DSRC | Połączenie z DSRC jest niemożliwe. | Sprawdź funkcjonowanie DSRC.Wymień wadliwe elementy. |
86 | Błąd czasu | Wystąpiła różnica więcej niż 1 minuty między wewnętrznym zegarem urządzenia, a informacją od sygnału GNSS. | Sprawdź godzinę na urządzeniu i w razie potrzeby, nastaw ją za pomocą urządzenia testowego.Sprawdź funkcjonowanie GNSS.Wymień wadliwe elementy. |
87 | Awaria nadajnika | Błąd podczas połączenia z nadajnikiem. Brak danych sygnału B4. | Sprawdź kabel KITAS i popraw przypisanie wtyczek i połączenie (luzy).Sprawdź czujnik KITAS.Sparuj KITAS i urządzenie.Wymień wadliwe elementy. |
96 | Anomalia GNSS | Przerwanie połączenia a GNSS. Urządzenie zgubiło sygnał. Przyczyną może być zakłócenie sygnału przez inne urządzenia np. przez radio lub GPS. | Podłącz zewnętrzną antenę GNSS do tylnego gniazda i oddal od innych urządzeń, które mogą zakłócać sygnał (nie jest to rozwiązanie, które rozwiąże problem w 100% przypadków). |
98 | Błąd ITS | Przerwa w napięciu lub słabo naładowany akumulator. | Sprawdź przewody urządzenia i jego poprawność działania.Sprawdź napięcie. |
Wykonaj serwis tachografu w Transbud Nowa Huta!
Transbud Nowa Huta to autoryzowany serwis tachografów, który w kompleksowy sposób pomoże Ci w rozwiązaniu wszystkich problemów z nim związanych.
Umów się na wizytę w naszym warsztacie telefonicznie pod numerem 12 681 82 90 lub 693 912 824, mailowo pod adresem tnhserwis@transbud.com.pl lub poprzez wypełnienie formularza kontaktowego dostępnego na stronie Kontakt.
Wyjaśnienie pojęć
ITS (Intelligent Transport Systems) – Inteligentne systemy transportowe wspomagające zarządzanie ruchem i logistyką, w tym tachografy cyfrowe.
GNSS (Global Navigation Satellite System) – System nawigacji satelitarnej, np. GPS, używany w tachografach do rejestrowania pozycji pojazdu.
DSRC (Dedicated Short-Range Communication) – Krótkodystansowa komunikacja bezprzewodowa, wykorzystywana m.in. do kontroli tachografów przez inspekcje drogowe.
KITAS (Kienzle Intelligent Tachograph Automotive Sensor) – Sensor impulsowy, który mierzy prędkość i przebytą odległość pojazdu, współpracujący z tachografem.
Trip – Podróż lub trasa zapisana przez tachograf, obejmująca przejazd od momentu uruchomienia do wyłączenia pojazdu.
ADR (Accord Dangereux Routier) – Umowa dotycząca międzynarodowego przewozu towarów niebezpiecznych, mająca wpływ na wymagania dla tachografów.
V Impuls – Sygnał impulsowy generowany przez czujnik KITAS, używany do pomiaru prędkości i odległości.
Terminal 15 – Zacisk elektryczny w pojeździe, zasilający urządzenia po włączeniu zapłonu.
CAN (Controller Area Network) – Magistrala komunikacyjna stosowana w pojazdach do wymiany danych między systemami, w tym tachografem.